Wow, vilken förändring!
Jag har just haft uppe alla grisar för en genomgång av klor, öron, päls och för vägning. Tidigare städade jag burarna, så Wilma och Greta var ute i en bur på golvet och Sune i en annan. Sune satt och kikade så nyfiket mot tjejerna så jag bestämde att han skulle få sig en närmare titt (stackarn har jag knappt sett marsvin på flera år). Greta kikade bara lite på honom när han dök upp med Wilma var framme och nosade igenom gallret. Sedan blev det ett hastigt insläpp i burarna eftersom jag skulle iväg på ett ärende. Nu när jag kommer hem och tar upp dom för att PETA och rensa så vad märker jag, jo Wilma är lugn som en filbunke. Inte alls lika mycket sprattel vid upplyft, inga panik skrik när jag ska försöka smörja tassarna (något som jag inte lyckats med en enda gång under veckan som gått) och jag lyckas till och med klippa lite på klorna + en förhårdnad. Jag fattar inte vad som hänt. Jag övervägde om hon var sjuk, men när jag lyfte henne upp och ner några gånger (för reaktionens skull ^^') så började hon sprattla lite mer.
Men kan det ha något att göra med att hon och Sune nosade på varran? Nu var hon värkligen den mystant jag hade hoppats på att hon skulle vara enda sedan början…
Hanna
Vad roligt! ^^, Jag tror inte det beror på att hon fick nosa på Sune, det beror nog bara på att hon har vant sig vid dig och miljön nu :)
Jag tycker att du ska låta de träffas ibland om det går bra. Fast Sune är ju hane och de andra tjejer men de kan ju träffas så länge du är där ;) Om de bara nosar, pratar osv.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Men att det hände så plötsligt då o.O' Ena stunden var hon jätte sprattlig och 1½ timma senare hur lugn som helst. Jag hade ju inte direkt kelat spc. med henne, bara lyft henne fram och tillbaka till buren samt pratat lite med henne och Greta medan jag städade + att jag klappade i händerna åt dom några gånger eftersom fröken Greta-tugga-på-allt-som-dyker-upp-framför-nosen gjorde upprepade försök att tugga i sig plstmattan som dom gick på. Visst är jag glad, hon var hur mysig som helst :) Men jag är så paff… Att det kom så plötsligt liksom :/
Det kan hända dom får nosa på varran fler gånger, men då ska det som nu vara galler imellan och jag ska sitta jämte och övervaka ;P Dom må vara "pensionärer" båda två, men det betyder ju inte att dom inte har instinkter XD
Kan meddela att Greta värkligen är som en liten hundvalp med kliande tänder. Allt ska tuggas på ^^ Sopborsten, mattan, handdukar, nagelklippare, Wilma, vattenflaskan, mina kläder, borsten, kameran, transportburen och allt möjligt annat också ;P
Hanna
#2 Jo… Det klart ;) Verkar ju konstigt att det skulle bero på det men visst, det kan det ju. De har ju säkert känt lukten av varann men när de inte har fått träffas kanske Wilma har varit lite nervös eller ivrig men när hon sedan fick veta att det bara var snälla Sune så kanske hon lugnade ner sig? :)
Okej, jo det klart. Men man märker ju ifall det är på väg att något sådant händer ;)
Haha, okej ^^, Mina marsvin tuggar också på nästan allt. I alla fall Calypso. På handdukar blandannat, så han och en handduk får inte vara ensamma tillsammans ;) Nu ska jag ge marsvinen mat…
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Ja, jag funderade lite i samma banor. Att hon kanske var stressad över den nya lukten och inte visste riktigt vad hon skulle göra. Irene var nämligen väldigt förvånad över att hon varit så stökig hittils, så det kanske vr något sånt.
Ja, dom är ju inte lika kvicka som kaniner ;P
Haha, det är illa det där. Allt ska tuggas på. FÖRUTOM dom nya björkgrenarna som Hanna var ute och knäckte igår -.-'
Hanna