Är det dominans beteende ?
Igår var mina pojkar ute på golvet medan jag rensa i deras bur. Lennart hoppa då på Gunnar hela tiden och jucka/red på honom. När min sambo plötsligt sa att där var något vitt på Gunnars vänstra sida. Jag kolla och det var vit gegga och det satt väldigt hårt.
Fick bada dem och klippa av geggan ifrån Gunnar då det satt som berg och gick inte att tvätta av.
Har detta och göra med att Lennart vill visa att han är ledaren av de två? Eller är han bara upphetsad?
Det är väl ett sätt att visa att han är störst och bäst. Han kanske kände att han ville visa att fast att dom kom ut på golvet så var det fortfarande han som bestämde, alt. om han normalt är den underlägsne att han vill försöka ta över..
Hanna

OKej ! Ja för Gunnar är ju någon månad äldre än Lennart. Lennart är mer på än Gunnar. Gunnar hoppar gärna upp på hustaket och sitter där ^^

tack för alla svar ! hjälpte micg mycket :)
Jag har också sett sån där gegga på mina marsvin, och vad jag och min sambo har kommit fram till så är det nog sperma. Inte det allra mysigaste att marsvinen rider på varandra och geggar ner varandra i sperma, haha.

nej det e ju inte det :P nu är de iaf betydligt lugnare i buren o mellan dem ^^