Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 4483 ggr
VilmaKristina
0

Se i mörkret?

Kan marsvin se i mörkret?

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

[donkeyqueen]
0

Vill jag också gärna veta.

Fridaaaa
0

Tror dem ser lika dåligt som oss människorGlad

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

bestmarsvin
0

Jag har hört att gnagare är djur som mest kommer fram på natten för att undvika olika slags djur så isåfall kan de ju se i mörkret men det kanske inte är sant?

/ Linnea och grisarna <3

Fridaaaa
0

#3 Dem är mest aktiva skymning och gryning :)

bestmarsvin
0

#4 oki då vet jag ;)

/ Linnea och grisarna <3

[CatsOnMars]
0

Det har jag faktiskt också alltid undrat!

Samt vad de har för bestämd dygnsrytm (om de nu har en bestämd). Efter sammanlagt 15 år med marsvin så har jag faktiskt inte hittat något mönster, de har alltid vart vakna när jag är vaken, oavsett tid på dygnet!

Fridaaaa
0

#6 Mina med :) Full fart stort sett hela dagarna, bara mitt på dagen mina sovar & vilar :D

[CatsOnMars]
0

#7 Jasså? Är det så varje dag?

Min sover aldrig på dagen, eller på natten om jag är vaken. Kan det vara så att de anspassar sovschemat dagligen? På 7 år har jag aldrig sett honom sova och endå är jag med honom hela tiden!

Fridaaaa
0

#8 Japp :) Stort sett i alla fall.
Jag har sett 2 av mina 4 marsvin sova:) Ser jättesött ut.

viki
0

jag truor att de kan se i mörkretSkäms

Blomkrukan
0

Morrhåren hjälper dom väl att "se" i mörkret? Har du jag fått för mig men man vet ju aldrig…   : )

elsasputte
0

#9 Mina sover oxå middag :)

mjuhm
0

Jag har aldrig sett mina killar sova. Det är vakna när jag är vaken. Glad

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

[NalaMeya]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Har heller inte sett mina sova, däremot vilar dom mitt på dagen men inte med stängda ögon… Nån gång måste dom ju sova eller…?;)

bestmarsvin
0

Mina sover lite när som helst men har sett det många gånger. Det e så göllit

/ Linnea och grisarna <3

[donkeyqueen]
0

Har aldrig sett mina marsvin sova, inte med stängda ögon iaf.Dom är alltid vakna när jag är vaken.

Mixxie
0

Mina grisar sover ofta hehe . Ser så gulligt ut dom sover lite varstans och när dom vill :)

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

Binajis
0

Jag tror de ser bra i mörker. På kvällen när jag går ut för att stänga marsvinshonornas hage kan de vara ute i mörkret och käka gräs, och de har absolut inga problem med att springa in eller efter mig. Undviker mina fötter lika enkelt som på dagen :)

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

beasmarsvin
0

Hehe sent ute efter som att de va 5 år sen denna inlägget va aktuellt men jag är bara tvungen att slänger en kommentar.;) Min sover oftast på morgonen, runt 4 till 9 kan dem ligga vid varandra o sova. Dem är så sjukt gulliga när dem sover! Fick ungar igår också så nu är de mer spring i buren! Så nu är dem allt uppe på morgonen också, undrar lite när dem sover nu faktiskt. .. mamman har jag inte sätt sova med kompisen har jag sett. Och de där med att dem ser i mörker de tror jag allt de gör! Dem har jätte bra syn. :) lite sen kommentar men de kan väll inte vara bara jag som kollar gamla iFokus också?…:) ha de gött!