Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 1098 ggr
4guineapigs
1

Ras på våra grisar❤

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej! Jag undrar om någon kan avgöra ras och färger på våra små? De är nog blandningar alla 3, men jag tycker den långhåriga ser ut att ha satin i sig och de korthåriga tedyy/Rex.. 😊

4guineapigs
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer Emma

4guineapigs
0

Oj vad bilderna hamnar kors och tvärs😂

[Wijnja]
0

En rex och abessin understa är tricolor den andra är choklad cream white ser blekt choklad

Lyan
0

#3 Snälla, kan du sluta svara när du inte har en aning om vad du talar om. Ingen av dem är abessinier och ingen av dem är choklad

TS: De två översta är strävhåriga men ras går tyvärr inte att veta utan stamtavla, rex, teddy eller lakeland. Färgerna är buff agouti/buff/white (den mörka) och lemon agouti/cream/white (den ljusa), den färgen det är mest av skrivs först. Det kan dock vara svårt att se skillnad på cream och buff så helt 100% går inte att veta om inte stamtavla finns (och ibland inte ens då).

Den understa är black/golden/white virvelpet (samma här, färgen det är mest av skrivs först). Den är inte satin

[Wijnja]
0

Är det tre färgad så heter det tricolor inte tre färgad eller en tortell and white,

[Wijnja]
0

Kan du inte en se om den har satin i sig vet du ens satin päls ser ut jag har en satin bärare jag kan säga sina marsvin har inte satin för pälsen är plank det har inte dina

[Wijnja]
0

Ser ut vara en ran blandning

[Wijnja]
0

Ingen teddy heller det är slags rex blandning

Lyan
3

#5 #6 #7 #8 Jag har ingen aning om vad du svamlar om, men ja, jag har full koll på hur en satin ser ut. Jag har Sveriges mest informationsrika hemsida om satin