Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 2406 ggr
Stormviskaren
0

hane till låning sökes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag söker en hane jag kan låna till min alpaca. hanen ska vara en Texel, alpaca eller merino. jag vill låna den från den 16 juli och sen ca 1 1/2 månad frammåt. sen kan vi komma överens om pris eller att du får en unge.. eller något sådan. jag vill hälst att hanen är reggad. för mer info eller om du har frågor kan du mejla Marsvin_anna@hotmail.com

på bilden är honan. Hon heter Malaxis Catinca.

www.freewebs.com/stormviskaren

Stormviskaren
0

putt

Stormviskaren
0

är det ingen som har någon?? Gråter

Marsviin_
0

Inte jag tyvär :( bara en sheltie hane

paronskrutten
0

Har bara en coronet

Helena

Stormviskaren
0

Putt!! det är lite akut!!

paronskrutten
0

Hmm..kolla andra forum?

Helena

Annna
0

Varför mejlar du inte och frågar runder hos olika uppfödare?
Då kan du ju fråga efter en bra hane, visst kan det kosta någon hundring eller att uppfödaren vill ha en unge ur kullen.
Men det hade jag tyckte att det var värt!

FeliciaS
0

Tänkte också ge det tipset - mejla eller ring uppfödare :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

MikaelaH
0

Jag kanske får kan tala med min mamma!

MikaelaH
0

Jag kanske får kan tala med min mamma!

KvirrZ
0

#10 Men du har ju inte de raserna hon vill ha? :P

- Mvh Emma

TRASAN
0

jag har försökt att hjälpa dig men gud det var svårt på alpacor idag. jag har letat överallt. är det verkligen ingen som har en alpacahane. är det inte någon som födder upp dom vackra marsvinen? jag letar vidare till dig gumman . // Trasan ;)) kjam

Stormviskaren
0

tack åsa.

Anna jag hittar ingen uppfödare i närheten som har just dessa raser ni får gärna ge tipps på några i närheten som har. Jag har köpt honan av Jens Lindgren i stockholm men nu bor jag ju i skåne rätt långt ner!    utanför staden ystad.

Stormviskaren
0

har några frågor för jag har ju en sheltie hane. men han är ju inte reggad :( men jag vet ju vilka hans föräldrar är men inte mor och far förälrar kan man regga ändå?? sen vad blir det för ungar om jag parar dem??

paronskrutten
0

Läs på smf:s hemsida, jag tror du kan regga honom

Helena

Stormviskaren
0

putt!!

Sandra-B
0

#14 Om du är säker på att han är en sheltie kan du regga honom.

Vad det blir för raser när man parar en alpaca med en sheltie beror på vad som ligger bakom. Det krävs anlag från båda förädrarna för att bli lockig så är sheltien lockbärare kan det ju bli lockigt, annats bör det bli sheltie eller peruan som är lockbärare.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Stormviskaren
0

17# okej jo vi är säkra på att han är en sheltie men han är inte lockbärare.

jojo96
0

Finns väl bara 3 st som föder upp alpacor just nu har jag för mej? Jens/Malaxis i Kvicksund, Stian Graesmo/of Funny Farm i Katrineholm och Lena & Cornelia Wilhelmsson/Happy Days i Västerås…

fulfisk
0

Min ena sheltie är lockbärare, hon har lite alla möjliga långhårsraser i sin stamtavla. Iofs är min andra sheltie det också eftersom att mamman är det, men hennes far är för mig okänd :/

Betty kommer från Villa Ängstorps uppfödning men hon är alldeles för gammal för avel, annars hade jag gärna tagit en kull på henne med en lämplig hane då hon är supefin och har tät och fin päls. Hade ju kunnat vara kul med ett lockigt marsvin för att se om det inte hade kunnat bli lite lockiga ungar också.

Det skulle vara kul att få kontakt med hennes syskons ägare, jag har mailat Villa Ängstorps uppfödning men de visste inte var de höll hus, dock fick jag bilder på hennes föräldrar :) 

De heter iaf Villa Ängstorps Busan och Bambibitt om någon kanske känner igen namnen?

fulfisk
0

Vad kul det är med stamtavlor, man kan se så mycket och spåra upp en hel del. Betty har tydligen väldigt bra föräldrar: Pappa S Ch Malaxi´s Gods Gift, alpaca, och mamma S Ch Vibys Leya, sheltie.

Kanske är hon släkt med trådskaparens alpaca?

Stormviskaren
0

nej min alpaca har föräldrarna U: Odd Boy (alpaca)  E.BOY5-05 NORDM-05 SCH FINCH Malaxis Rebellica. (alpaca)

Blondi3
0

Hoppas du finner en hane/hona :)

OT - Villa Ängtorp är bra :) har min ena hane därifrån :)

Stormviskaren
0

jag ska bara låna en hane. men om den som har hanen vill bli av med honnon behåller jag honnom ju..

Blondi3
0

Finns det verkligen ingen som har en till låns ? =/ Jag har bara en lakeland och en blandkille så kan tyvärr inte hjälpa ..

Stormviskaren
0

jag har mejlat tre uppfödare nu men inget svar ännu och det börjar bli lite brottom liksom :S

fulfisk
0

Har du testat med andra delar av landet? Transport kanske går att ordna.

Stormviskaren
0

jag har kollat i hla landet och jag har skrivit till många uppfödare.. :(

katiz
0

ett tips, jag fick alldrig svar när jag skrev till uppfödare om jag kunde köpa ett marsvin. men dom svarade när jag ringde,så ring!!!

katiz
0

vill försöka hjälpa:

Pretty Maids 
Raser: peruan, alpaca, sheltie, texel, coronet och merino
Email: pretty.maids@swipnet.se
Telefonnummer: 023-31531, 070-7335204
Adress: Ellinor Andersson, Sjötäktsvägen 6, 791 93 Falun

Rockstar´s Marsvinsuppfödning
Raser: Satin-långhår och vanliga, i alla raserna. ( Sheltie, coronet, peruan, alpaca, texel, merino. )
Email: chex@spray.se
Telefonnummer: 070-591 44 69
Adress: Lina Olsson, Lilla Nystugan, 640 34 Sparreholm (Flen, Södermanland)

SMF 343 Roniacamis
Raser: sheltie, coronet, texel och merino
Email: catmilla@telia.com
Telefonnummer: 0225-51414
Adress: Ronja och Camilla Wikström, Säter, södra Dalarna

SMF 193 Sagans
Raser: texel, sheltie, coronet, merino
Email: sagan16@hotmail.com
Telefonnummer: 011-14 08 81
Adress: Marika Palmberg, Ånestadsgatan 285, 603 71 Norrköping

Short Valley´s Marsvin
Raser: Coronet, sheltie, texel, merino o satinvarianterna av dessa raser
Email: glader41@hotmail.com
Telefonnummer: 0707-531830
Adress: Carin Svensson, Göteborg

Azmera's
Raser: rex, self chocolate, alpaca, peruan, liten skala av lunkaryor
Email: azmeras@hotmail.com
Telefonnummer: 0920-97247
Adress: Maja & Susanne Englund, Professorsv.176, 977 51 Luleå

Broskogen´s
Raser: Peruan,texel,merino, ridgeback, samt pettar Email: baecker1983@hotmail.com Telefonnummer: 0520-72311 Adress: Jenny Bäcker, Trollhättev.32, 46020 Sjuntorp (västragötaland, 6 mil från Götebrog)

om du inte hittar eller om det inte räcker; http://ellika.selfjord.nu/p_uppf_a.html

mvh//kattiz  

jojo96
0

Av alla dom ovanstående är det nog bara Broskogens som fortfarande har marsvin….

Uppfödarregistret på den angivna länken är tyvärr vääääääldigt inaktuell!

katiz
0

jaha

Stormviskaren
0

tack för all hjälp men idag på utställning satt där en lite alpaca hane som var blacke/golden som var tillsalu och jag fastnade direkt och var tvungen att köpa honnom!

dib_skinny
0

Av vem köpte du? :)

TRASAN
0

hoppas på fina bebisar nu anna. längtar tills dom kommer till världen. lycka till nu. kramiz

MikaelaH
0

Ojdå jag såg inte att det skulle vara en viss ras…FörlåtGenerad