Marsvinfödsel vilken dag som helst! =)
Min hona är på dag 71 idag sedan parning. Väntar här med spänning men hon verkar helt obrydd så de verkar inte komma ikväll. Hoppas de kommer imorgon! Detta blir min sista kull på flera år framöver då jag väntar ett andra barn. Har ännu inte sett några tecken på att det är på gång, men man vet ju aldrig. Mina marsvin har alltid fött på dagen eller tidig kväll. Så spännande! Hoppas innerligt inte jag missar förlossningen. Mamman ser sprickfärdig ut hihi men jag tror dock det bara är två som förra gången, men man vet ju aldrig. Min andra hona fick tyvärr en levande och en död unge för några veckor sen så jag hoppas att alla klarar sig nu. Ville bara skriva lite här i väntans tider! =) Önska oss lycka till.
Vad spännande! Vi håller tummar och tassar här för att allt går bra.
Medarbetare på Marsvin i Fokus
”Be true to yourself and you will be false to nobody.” Shakespeare
Fick en unge rätt stor för vara skinny 12å gram
Inga ungar ännu!! Jag måste räknat fel eller något. Görs kejsarsnitt på marsvin? Mamman är pigg och glad, tigger mat och beter sig som vanligt. Inga bekymmer med henne. =)
Vänta en dag eller två har hon inte fått bör du kontakta veterinären
Vänta en dag eller två har hon inte fått bör du kontakta veterinären
Vet du när du parade henne jadet görs kjesarsnitt på marsvin
Hon parades den 20e juli. Men bodde med hanen några dagar. Men jag såg garanterad parning den 20e.
Då kulle dem ha kommit
Ja. Men frågan är om de kanske inte tog den dagen och de parade sig efter några dagar igen. Får se. Blir hon minsta påverkad får vi åka in till vet.
Känner du några rörelser
Låter konstig att ungarna inte har kommit kan ha varit det inte blev nått händer tyvärr i bland min ena hona fick inga heller
Har du nån bild så jag kan avgöra om hon är dräktig eller inte
Hon är till 100 % dräktig.
Oj vad konstigt min hona va lite tidig satte henne april fick nu
Hon kanske lite seg av sig som min ena hon va
#14 De är ju dräktiga ca 10 veckor så hon måste blivit parad senare än april
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ja är den parad i april så kan den inte fått nu.
Idag föddes 2 små ungar så hon parades under nästa brunt tydligen än vad jag trodde! Väldigt fina! En hane och en hona. Båda trefärgade, blir långhåriga. Dock var mamman enorm så jag tror det kommer fler. Uppdaterar imorgon .