Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 1347 ggr
Chippers
0

Rubina dräktig

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är Rubina, min teddyhona, golden, högdräktig :-) Ungarna bör komma inom 1½-2½ veckor. Hur många ungar tror ni? Själv tror jag på 4 ungar eller två stora. Hon är riktigt stor.. hon ser mindre ut på bilderna faktiskt.

Chippers
0

Tjockis :-)

[jejjas]
0

jag tror på 4 Skrattande

paronskrutten
0

gissar på tre

Helena

[starlights]
0

3st

Isagella
0

Jag tror tre medelstora =)

aliciia
0

3st

Inanna
0

Hoppas många! Hur ser pappan ut? Kan det bli buff eller cream eller golden eller roan ungar?? I så fall är jag intresserad…;-)

Chippers
0

Många som tror tre :-)

#7 Pappan är Goldenagouti/golden/white :-) ska se om jag hittar ngn bild sen. Men jo, golden ungar kan det bli iaf. =)

FeliciaS
0

Vad kul ;) Jag gissar också på 3.. :) Inte p.g.a grupptrycket för sån är jag då inte ;) haha.. Söt hona i alla fall! ;) Skulle vara intressant att få se bild på pappan.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Chippers
0

Pappan är väldigt söt och en social hane. :)

Chippers
0

Bäckbenet har öppnat sig, helt tror jag! Så bebbarna kan nog komma vilken dag som helst :-)

Abico
0

Vad skoj. Vi håller tummarna för att allt går bra!

Hanna 

Cuyi
0

Kanske 2 lr 3 ? ^^

TRASAN
0

håller tummarna att det går bra. måste skicka in kort när dina guldklimpar har kommit. ;))

Chippers
0

Nu är ungarna här. Dom kom igår runt 12 på natten kanske, min kompis och jag hade sett film och när vi kom in på rummet och jag skulle kolla till henne så hade dom kommit :) 3 stycken, en hona samt en två hanar, hanarna är golden, en med vit liten fläck på nosen. Honan är white/golden, honan behåller jag nog. Dom är såå söta. Ska ta bilder lite senare!

aliciia
0

Grattis :D
Jag gissade på 3 ^^

Abico
0

Vad skoj :) Lycka till med dom! Jag hoppas på att få se bilder ^^

Hanna 

[Caroline92]
0

Bilder Alex!! xD Jag vill ha bilder sen som jag kan lägga upp på min blogg oxå ;)

Men guud så söta som e asså :D så kul att dom kom igår oxå :D gosigos xD

Chippers
0

Här kommer bilder. Hanarna till höger, honan är den som är white/golden. :-)

Längst till höger: Hero, Herkules, Hera

Bilderna är dock inte tagna av mig, utan dom är tagna av en kompis. =)

Chippers
0

Hera, har iofs inte bestämt om hon ska heta det säkert, får se :) Står mellan Hera, Holly och Humlan xD

Chippers
0

Alla tre igen

Chippers
0

Herkules

Abico
0

Gosh, vad söta! Jag vill ha ^^

Hanna 

EllaB
0

men vad söta!!!Glad ska du sälja någon av dem????

Chippers
0

#23 Tack :-)
#24 Ja, båda golden hanarna kommer att säljas ^^

Chippers
0

En till bild på pappa Amadeus

trocadero
0

är du säker på färgen? dom kan inte vara goldenargente? tycker hårstråna ser tvåfärgade ut och det ser grått ut i botten, eller kanske bara bilderna som luras eller jag som ser fel?

aliciia
0

*ALICIIA VILL HA* :D jätte söta :D:D

Chippers
0

#27 Nej, jag är faktiskt inte helt säker. Men tycker att de ser ut att vara mörk golden irl faktiskt.. hur ska golden ungar se ut? Finns det ngn bild? Brukar goldenargente ungar se ut så som små? Var och kollade nyss, de ser inte alls ut att vara tvåfärgade på hårstråna och det är inte grått i botten, tänkte att de är golden och att färgen blir ljusare när de blir större…?

[starlights]
0

Argente har röda ögon.
Men om hårstråna är tickade så är de goldenagouti. Men jag tycker de ser ut att vara golden.

Stormviskaren
0

men guud så söta bebbar.. men dem var ju inte krulliga? eller?? mina teddy bebisar e krulliga XD

här är en golden/white bebis

FeliciaS
0

Jättesöta och fina bebisar Chippers! :) Och jättefina bilder har du tagit också ;) Lycka till med de!

Mvh Felicia

Chippers
0

#30 Okej :)
#31 Tack :) Okej, mina bebbar har en mörkare färg.. så mörk golden kanske de är då? Annars liknar de..
#32 Tack tack :D Vill bara påpeka att det är inte jag som tagit bilderna, utan en kompis :)

FeliciaS
0

#33 Okej, de är väldigt fina - både marsvinen och bilderna ;)

Mvh Felicia

trocadero
0

#30 Ja just det det har dom ja, glömmer bort det ibland då jag hade en goldenargentehane som hade väldigt mörka ögon.

trocadero
0

Tycker bara att det är så enormt stor skilland mellan dina golden och dom goldenungar jag fick. Jämför tex ungen i mitten på den bild du lagt in i inlägg #21. och ungen till vänster på den bild jag bifogar. Dom ser ju väldigt olika ut på fotot iaf. Och dom två pälsade ungarna är chokladbaserade så dom är väldigt mörka, syns dock inte så tydligt pga blixten.

Chippers
0

#36 Okej.. ja det var stor skillnad.. hm… mina kanske är mörk golden då? Eller goldenagouti..

Marsviin_
0

**3 tror jag iaf :)
**

Marsviin_
0

**Guh så söta
**

Marsviin_
0

**Humlan tycker jag :) (a)
**

idipidi
0

Chippers - har du ny kamera? Fina bilder! :)

#36 Chokladbaserade blir inte mörkare. Skillnaden är att huden och ögonen blir ljusare. Golden är en extremt varibel färg beroende på färgförstärkningsgener. Detta på bilden är också golden… (wh/choc/golden)

trocadero
0

#41 Nej okej, antog bara att dom flesta var det då mina chokladbaserade varit betydligt mörkare som små än vanliga goldens. mörkheten på mina chokladbaserade kanske bara är ett släktdrag.

Blondi3
0

#41 men nej vad fin :)

Chippers
0

Idipidi - Nope, inte min kamera ;)

Här kommer lite fler bilder, de är ju 1½ vecka nu och har växt en hel del! De är otroligt söta. Honan heter nu Holly, och stannar hos mig. :-)

Chippers
0

Holly

Chippers
0

Grabbarna

Chippers
0

Igen

Chippers
0

Hero

Chippers
0

Sista bilden. Holly :)

Blondi3
0

jätte fina :)

Abico
0

Så fina :)

Hanna 

Chippers
0

tack :) Dom växer som bara den :) skulle gärna behålla alla sötnosar men det går tyvärr inte xD