Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterraserfärgerteckningar
Läst 12479 ggr
elinn
0

Nakenmarsvin

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Elin heter jag. Har aldrig haft marsvin och knappt träffat något heller. I helgen såg jag nakenmarsvin för första gången. Jag visste inte ens att det fanns nakenmarsvin förrän alldeles nyligen. Är det vanligt med nakenmarsvin? Är det någon här inne som har det?

Visa gärna bilder =)

Ha det bäst alla marsvinsälskare =)

elinn
0

En bild från sidan

Abico
0

Nakenmarsvin = skinnys är väl inte jättevanliga ännu. Men visst finns det en hel del :) Jag tror det är några här inne som har en eller ett par skinnys..

Hanna 

[starlights]
0

#2 Kan tyvärr inte hålla med dig där… Då jag tycker att skinnys är en av de vanligare raserna, i alla fall när det gäller i utställnings sammanhang.
Dock så säljs de ju inte i djuraffären precis;)

Skinny har ökat jätte snabbt de senast åren, på SM 2003 såg jag min första skinny, kan lova att då var det extremt ovanligt med dem.
Sen dess har skinny blivit väldigt populärt och ligger redan högt upp på reg. toppen.

Samaraz
0

Skinnyn är väldigt populär just nu, det finns massor med duktiga uppfödare i hela landet.

Bäckebo's
0

Hejsan!Skrattande

Jag föder upp Skinny. De är så underbara.

Abico
0

#3 - Ah, okej. Jag trodde faktiskt inte att dom var så jätte vanliga, men så har jag ju inte varit ute så mycket i marsvinsverige heller ;P

Hanna 

trocadero
0

Jag skulle inte säga att skinnysarna är jättevanliga, då skulle det vara betydligt lättare att få tag på dom, även om det nu längre inte är jättesvårt att få tag på. Men det finns ju många som föder upp skinnys nu, men många lägger ner väldigt snabbt också..

elinn
0

Men det finns ändå en hel del av dem i Sverige då??

Jag trodde att nakenmarsvin var väldigt ovanligt men se så fel man kan ha =)

Söta är dom iaf, även om jag hellre föredrar marsvin med päls =)

dreamiz
0

Jag har själv några skinnys o håller med om att de är helt underbara!

Däremot så tycker inte jag de är så där jättevanliga. Visst finns det en del men det är minsann inte så lätt att få tag i att köpa, särskilt inte honor. Men man ser dom mycket på utställningar nu.

De kom till Sverige 2002 och sedan har det gått framåt för dom med stormsteg.

Jag hoppas inte man kommer få se dom i zooaffärer då de kräver lite annan skötsel än pälsade marsvin (värme, smörja in dom mm.)