Dålig unge HJÄLP
Hej Kajsa fick 5 ungar i går 4 är jättepigga men den 5 är hängig och mamman bryrsig inte Jag har försökt att en annan hona som barab har 1 unge skulle sdoptera denna men det vill hon inte riktigt Jag ha gett den lille semper modersmjölk erättning och lite c vitamin HJÄLP VAD SKA JAG GÖRA??mamman är Texel och pappan Sheltie
Jag skulle stödmata den lille och hålla den varm med vatmvattenflaskor inlindade i handdukar. Så mycket mer kan du nog inte göra, det är bara att låta naturen ha sin gång.
Hanna
**Holler nog med abico ..
**

Får en hona en såpass stor kull som 5 ungar, så är det inte säkert att alla klarar sig. Tyvärr. :(

När jag var liten fick vår hona 5 ungar (i misstag, de trodde hanen var en hona) och då fick mamma stödmata lilla Jungfru skär med min docknappflaska. Hon var minst från början och de andra knuffade undan henne från spenarna så de fick ännu mer försprång. Hon klarade sig fint men blev ihjälbiten sen i nya hemmet, efter allt mammas slit. 

Stödmata är väl det du kan göra, och hålla tummarna. Lycka till : )

#4 Stackars ..
Hur har det gått?
Hanna
En veterinär har skrivit att mjölken hos marsvinshonan har ungefär samma sammansättning som ko-mjölk så om en marsvinsunge blir utan sin mamma så kan man ge ungarna standardmjölk med tillsatt lite honung och några droppar C-vitamin, så gör det du :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus