Utlåning av hane vid avel?
Hejsan!
Jag har ett marsvin hona som blir 5månader i slutet av december och jag skulle villja para henne då mellan slutet av december och mars för första gången.
Hon är svart släthår med lite brun teckning på ena sidan och man ser även lite brun nyans i pälsen, har tyvärr inte bild, men ska fixa det, skulle helst villja ha en släthårig hane att para min hona med..
Hör gärna av er
Går även att maila mig på rosa-flickan@hotmail.com
Kramar Sandra
var bor duu ?
Hej!
Jag bor lite utanför Halmstad, öronen bryr jag mig inte så mkt om, jag tycker det är gulligt =) Vart bor du?
Jag tycker att du bör para din hona när hon är 9-10 månader, om hon är 5 månader i december och ska paras då kommer hon få sin kull när hon är 8 månader, ungefär, och det är lite väl tidigt. Man vill ju att det ska gå så bra som möjligt liksom ;)
Sedan så kan jag tipsa dig om att para henne med en renrasig hane så att bebisarna blir renrasiga. Om du har ett tvåfärgat släthår rekommenderar jag dig att hanen ska vara self, nonself eller crested. Lycka till :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
#4--->> Hej, nej, jag ska inte para henne redan i december, men jag antydda bara att hon blev 5månader då, för jag vill ju oxå att det ska gå så bra som möjligt eftersom jag älskar mitt marsvin, det är väldigt snällt att du bryr dig, det uppskattas verkligen, tack
Du råkar inte ha en sån hane till utlånes??
Kramar Sandra
#5 Jaså okej, låter ju bra det :) Det var så lite så, man vill ju gärna se till att allt blir så bra som möjligt ;) Nej, tyvärr. Han är kastrerad och dessutom en coronet (långhårg) ^^,
Mvh Felicia
#6--->> Ja, det är ju klart att man vill, jag hade skrivit samma sak till nån annan om det verkade så som att hon / han skulle para sitt marsvin när hon är 5månader….
Ja, det var ju synd att han var kastrerad och så..
Kramar Sandra
Jag låser den här tråden då Ouioui har skapat en ny likadan, bara så att ni vet ;)
Mvh Felicia