Hur mycket gör ni av med?
Hur mycket spån/hö/mat/osv gör ni av med på era marsvin under en vecka/månad? Skulle vara intressant att veta, förstår ju såklart att det beror på hur många marsvin man har också.
Jag kan bara säga vilken kostnad det är i månaden och Toa-lätt (underlaget) kostar mig 300-400 kr i månaden och höet kostar mig ca 50 kr i månaden. Grönsakerna vet jag inte för det betalar mamma :) Och det är till 5 marsvin och 1 kanin.

brukar lägga hö någonstans i mitten av buren, ger inte så mkt åt gången. jag lägger vanligt katsand under spånet på dom ställen där dom kissar

Hö kostar ca 200 kronor. Har 3 kaniner & 2 marsvin som äter som .. tja, kaniner & marsvin. :)
Spån, ca 100 kronor & pellets kostar ungefär hundra kronor det med.
Grönsaker betalar mamma :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Jag har 3 marsvin och kostnaden för de varje månad är ca 600 kr skulle jag tro, utan veterinärbesök, medicin, utsällningar och extra prylar osv osv. Dock har det blivit mycket av det på sista tiden ^^, Men säg ungefär 200 kr/marsvin och månad.
- Hö 80 kr,
- Spån 120 kr,
- Toa-Lätt drygt 200 kr,
- Pellets ca 20 kr,
- Kornkross ca 10 kr,
- Havre ca 10 kr,
- Grönsaker… hrm… 200 kr kanske? *ingen aning*
Kan även tillägga att jag inte betalar något för dem mer än saker och utställningsavgift (anmälan).
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

För tillfället har jag 17 marsvin.
Spån kostar ca 100 kronor/månad
Hö ca 25 kronor/månad
Grönsaker ca 100 kronor/ vecka (så ca 400 kronor/månad)
Kraftfoder kanske 20-25 kronor/månad beroende på vad jag ger dem och hur mycket de får.
Sammanlat kostnad ca 550 kronor för nödvändiga månadskostnader.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Jag vet inte hur mycket av spånet som går åt till marsvinen o hur mycket som är till de andra djuren. Men sammanlagt gör jag av med ca en stor bal (28 kg) spån i veckan. När det gäller hö går det åt minst en liten påse (1 kg tror jag det ska vara i) per dag till marsvinen. Massa grönsaker går det ju åt förstås, kanske för 150-200 kr i veckan. O så lite pellets. (Jag har 21 marsvin.)