Ålders uppgifter?
När man ska anmäla sig till en utställning så frågar dom efter hur många månader marsvinet är. Hur noga är detta? Om marsvinet är 6 månader och 14 dagar, ska jag då skriva alltihop eller räcker det med 6 månader?
Hanna

På Norrorts hemsida, under länken utställningar, finns en himla fiffig åldersuträknare. Bara att skriva i utställningsdatum och födelsedatum på marsvinet, så får du fram rätt ålder =)
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......

om marsvinet är 2,5 mån då skriver man att den är 2,5 mån men om den är tex. 2 mån och 7 dagar då skriver man att den är 2 mån. Det finns en åldersuträknare på SMF Norrorts hemsida. Där skriver man bara in när marsvinet är född och vilket datum utställningen är så får man fram hur många månader den är på utställnings dagen.
Oh, underbart ^^ Här har man suttit och räknat för hand *gaah*. Men tydligen hade jag räknat fel, nu blev El Dorado 1 månad yngre och Greta en halv ;P Men det gör ju inget. Jag kanske skulle prova på Sune också, tänk om han också åldras bakåt *S*.
Hanna
#3 Haha :D
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Jag tycker det är supersvårt att räkna för hand, blir bara fel! Så jag använder alltid den här uträknaren när jag anmäler till utställning =)
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
#5 - Jo, det är jättejobbigt att räkna för hand, iaf. om man har IG i matte -.-' Men nu blev det lättare :)
Hanna
Jag skrev aldrig exakt jag skrev 5 månader fast gurra vid utställning är bara nån vecka från 6 månader :S Men så farligt kanske det inte är ?
Jag länkar till Norrorts hemsida ;)
Mvh Felicia
#8 - Duktig ^^
Hanna
#9 Självklart :)
Mvh Felicia