Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1327 ggr
Cuyi
0

Ny marsvinskompis ?

Hej . Mirandas syster Maja dog tyvärr precis, och vi undrar vad som är bäst; skaffa en liten unge lr en äldre dam som ny kompis . Miranda är 2 ½ år .Saknar Maja oändligt mkt Gråter

Stormviskaren
0

sänder en stor tröst kram. vi på marsvin.ifokus tänker på dig!! R.I.P!!! Maja.

jag tycker inte att det spelar så stor roll när det är en hona. men köp från uppfödare manar jag dig att göra. kan ju va bra att köpa en som är ca lika gamal. men det beror lite på hur miranda är mot andra marsvin.  MVH Anna (Stormviskaren)

paronskrutten
0

tycker att du köper en eller två ungar från seriös uppfödare, eller tar ett omplaceringsmarsvin eller två, beroende på hur stor din bur är.

Helena

[Liinda]
0

Beklagar :(

Jag säger som dom andra det spelar nog ingen roll om du köper en unge eller äldre hona för det funkar nog i vilket fall :)

Cuyi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tack <3
Just nu sitter jag och mamma vid datorn och letar efter ett litet tillskott .. verkligen svårt att hitta nån :/ Hennes syster går omkring i buren och undrar var hon är, undrar hur hon kmr reagera när det kmr en liten ny skrutt ?

Abico
0

Det spelar nog ingen roll med åldern, men det beror ju också på hur marsvinen i sig är mot andra marsvin.
Lycka till! Hoppas ni hittar någon liten gris :)

Hanna 

Cuyi
0

tack :) Dt kmr vi nog att göra :)

Mari
0

Jag tog kontakt med en uppfödare när mitt första marsvin dog. Fick köpa en hona på 1½år som hon inte fick dräktig. Fick dessutom lämna tillbaka henne och testa med en unge om det inte skulle ha fungerat då mitt andra marsvin är väldigt elak mot andra marsvin.

Men som tur var så gick det jättebra, lite tjaffs första dagen men sen har allt gått jättebra!
Så om du köper från en uppfödare så kanske du kan höra dig för om du kan få byta marsvin om det inte alls fungerar mellan dem.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

parsley
0

Var bor du någonstans? Kanske finns det någon uppfödare i närheten som kan hjälpa dig att hitta en marsvinskompis till din hona?

TRASAN
0

R.I.P Maja sänder en tröstkram

Cuyi
0

#7 Aa, dt kan man ju göra :)

#8 Jag bor i järfälla, Miranda & Maja, kom från Night Cap´s (i stäket) men dom är nog inte så aktiva längre :/

#9 tack <3 nu börjar dt värsta gå över iaf !

•

Vi har hittat intressant marsvin på Peek-a-boo,Rospiggen & Eragons ^^ Vi har än så länge barat mailat till Peek-a-boo :)

parsley
0

Det finns ju ett flertal uppfödare i Stockholmsområdet så förmodligen kan du få hjälp att hitta en ny kompis till ditt marsvin. i Stockholm finns även Mia Winge och Marsvinshjälpen.

Cuyi
0

Oj :S vi kollade på marsvinshjälpen men hon hade typ inte någon hona inne :/

Tezza
0

#12 Hon kanske inte har alla på bild. Vet att hon har kö oxå så maila henne och hör:)