En feel-good fråga!
Berätta varför ni valt att ha just marsvin som älsklingar? :)
För mig var det inte ett eget val från början.
Min äldsta son var i tio-års åldern och ville så gärna ha husdjur. Vi satt och tittade på nätet och läste på om alla djur som kunde vara ett alternativ. Jag visste redan från början att det så småningom skulle bli mitt projekt, då jag vet att barn tröttnar ibland och mycket riktigt, så blev det.
Jag kan inte tänka mig att vara utan dem nu. De är väldigt intressanta, roliga och smarta när det gäller att få tag på mat. Mina är inte så värst gosiga av sig, men de får stå ut ändå en liten stund varje dag.
Som min syster henne son tröttnade
Att det blev marsvin från början var nog mest en slump, men det har jag aldrig ångrat. Marsvin är fantastiskt sociala små djur, och de har en underbart personlig personlighet. Det de har gemensamt är ett brinnande intresse för mat, men annars är de väldigt, väldigt olika. Jag kommer ha marsvin tills jag blir så gammal att jag inte orkar länge. För mig är de världens bästa djur.
2014 hittade jag marsvinet köpte två honor lite sent upptäcka marsvinet
Är uppvuxen med massa husdjur, men nu i vuxen ålder har jag en livskamrat som inte är särskilt förtjust i djur. Övertalade först honom om att få en hamster. Hamstrar är roliga, men fyllde inte alls mitt stora behov av ett GOSIGT husdjur. Dom kan ju inte sitta still en sekund. Så min man gick till slut med på marsvin! Kändes som nästa steg på husdjurstrappan helt enkelt. :)
Och jag älskar dom!
Jag tycker följande uttrycker det bra:
YOU CAN'T BUY HAPPINESS BUT YOU CAN BUY A GUINEAPIG
AND THAT'S KIND OF THE SAME THING.
Jag valde att ha marsvin för de är så trevliga djur! De har så fina personligheter och älskar att hålla på med dem och skämma bort dem 😃 Tycker det är så mysigt att bara sitta och studera dem nåd de springer runt i buren och mysa med dem i soffan 🙂 Är även uppvuxen med massor av djur så det föll sig ganska naturligt att skaffa marsvin
Jag är uppvuxen med massor av djur bla. marsvin. När jag som ung vuxen ville ha djur valde jag marsvin för att de är så lagom på alla sätt och trevliga också så klart. Jag kan inte skylla på sonen även om han är mycket förtjust i marsvin. Jag skaffade de första långt innan han föddes, nu är han 20 och jag har fortfarande marsvin.
Jag har verkligen haft många sorters djur men katter, fiskar och marsvin har jag svårt att klara mig utan. I mitt liv och för mig är de bäst och oumbärliga vet inte om jag skulle klara mig utan dom… det skulle åtminstone bli plågsamt tråkigt.
Jag tycker fortfarande att marsvin är så lagom. De behöver skötsel och umgänge men stressiga dagar räcker den basala skötseln de kan umgås med varandra om inte jag har tid. Har jag tid vill de gärna vara med mig. De har så starka personligheter de är så mycket djur i ett så litet format. De är roliga att studera eftersom de har ett så intressant samspel med varandraoch de är så sociala med sin människa också. Man kommer dom så nära. Ja vad ska jag säga jag bara älskar marsvin liksom.
Tack så mycket för era fina svar, man märker verkligen kärleken till era lurviga familjemedlemmar :)