Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: off-topic
Läst 635 ggr
Wiizy
0

OT: *fniss* Framtidsplaner *fniss*

HAHA nu har jag allvarligt suttit och klurat på min "Framtids dröm" :-) Haha okej här har ni den;  ( Syns att jag gillar djur *ler*)

Jag ska ha ett stort hus med 2 våningar. ^^,
marsvinen ska vara 2 flocker, 1 hanflock & 1 honflock. Dom ska bo i en varsin JÄTTE STOR bokhyllebur var! (Hanarna ska ha ett rum, honorna 1rum) sedan ska det vara en "vanlig" bokhylla (rätt liten) med mat och sådant till marsvinen i varje rum.
Sedan ska det vara kaninburar honorna i samma rum som marsvinshonorna, och kaninhanar i samma rum som marsvinshanarna (JA, Varsinna burar!) och så ska dom också ha stora hagar och sånt.. sedan ska jag ha en bokhylla(oxå liten) till kaninerna med deras mat och sådant till kaninerna. I mitt sovrum ska jag ha terrarium med Leopardgeckos, (haha) Och i hallen ska så där 3-4 akvarium stå med Gerbiler sedan ska jag ha katt också, hittekatter, (Jag ska ha både "fasta" och vara jour hem åt kissar) och då ska jag ha ett rum bara åt Hittekatter som ska bo där i början, tills dom är friska (om dom e sjuka) asså ett kattrum.. sedan ska jag ha jätte stor tomt, med kanin/marsvins hagar och så ska jag ha en stor inhängnad till katterna.. Sen ska jag ha 1-2 rum med Omplacering av marsvin & kaniner.. Sedan vill jag ha någon uppfödning helst av marsvin. 
sen vill jag ha en man som hjälper till med alla djur o är intresserad av de å kan bygga grejer till dom
Då blir mitt liv underbart! *skratt*

FeliciaS
0

Låter bra :) Du får väl ta och skaffa dig en jätterik man då, eller bli framgångsrik själv ^^,
Själv så har jag tänkt att ha ett rum på ca 6 kvm med en honflock och ca 6 kvm med en hanflock - alltså golvflock med marsvin :) Och ha ett djurhem med allt ifrån möss till kor och hästar :D

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[Liinda]
0

Ungefär ser min dröm också ut :P Först flytta till egen lägenhet vilket troligen händer om 1 år och då starta omplaceringshem för smådjur först och främst marsvin lite smått. Och sedan när jag är vuxen flytta till ett hus och köra igång omplaceringshemmet ordentligt där jag ska ha ett djurrum som jag ska ha 2 stora golvburar med en stor hanflock och 1 honflock marsvin. Alltså omplaceringar. Och någon bur med hamster och någon innekanin. Och sedan ha några utekaniner som står på gården. Och så en liten gäststuga eller vad man säger där karantän ska vara. Sen bygga stora rymningssäkra utehagar som står där året runt. Och samtidigt vara jourhem åt någon katt och vid akuta fall hund. Ja så ser min dröm ut och det ska jag se till att det blir av också! :)

Wiizy
0

#1 - aa xD
#2 - okej, vi har typ samma mål fast lite olika uträkningar! Men man får ju se, vem vet, du kanske inte får någon omplacering (inte jag heller kanske?) Ödet bestämmer :P

paronskrutten
0

vill ha en gård med minst två hästar, dom är flockdjur och ska precis som marsvin inte bo ensamma. Stora hagar ute, boxar och fint stall med höloft. Hästarna ska vara inkörda, den ena eller båda ska vara inridna. Ska ha stora rum med marsvinsflockar, honor och hanar för sig såklart, "parningsrum" ska finnas då jag tycker det är kul att avla.  Rasdjur eller inte spelar ingen roll, sålänge grisarna mår bra. Precis som nu är mitt syfte att få fram marsvin som är gosiga och har bra temperament. Säljer endast två tsm, och det ska vara köravstånd så att jag kan hälsa på ibland. Får jag inte hälsa på får dom inte köpa grisar av mig, vilket inte borde göra så mycket när jag har plats, och egenodlade grönsaker, ev egenodlat hö lir inte alls dyrt, även om man har många.  Odlar grönsaker och frukt själv, ekolgiskt från grunden. Kanske har egna köttdjur, vet inte om jag skulle klara av det. en sambo att dela jobbet med skulle sitta fint det med :P Inga egna barn, har födselfobi och gillar inte barn i allmänhet, möjligtvis fosterbarn eller nån adoptrad unge.

Helena

[Liinda]
0

Jo klart som korvspad att jag ska starta omplaceringshem, vad som nu än står i mitt öde så ska omplaceringshemmet finnas med där :D Jag har drömt om att starta omplaceringshem i snart 2 år nu och tanken att jag kanske kan starta ett efter sommaren är ju underbar! :)

[Liinda]
0

#4 härligt att höra att flera har stora framtidsplaner man ska drömma stort och sen göra så mycket av det man kan :)

Abico
0

Drömmar är väl för härligt ^^
Själv ska jag bo i ett lagom stort hus, två våningar + vind, garage och lagom stor, inhägnad trädgård. Jag ska inte vara allergisk mot katter (det växer bort ;) och ha katt, abessinier. Så ska jag ha hund, en bullterrier (så klart). En stor liggande bokhyllebur ska finnas i ena rummet och den ska gå längsmed hela en väggen. I den ska jag ha 1 kastrerad hane och 5 honor :)
Sen ska jag ha en underbar sambo/ man och 1 - 3 barn.

Hanna 

Wiizy
0

Ja just det, Jag ska ha stora hästhagar + sådär 5 hästar :-) Helst någon tävlingshäst, någon ponny till mina barn ( om jag skaffar några ) och såklart någon "vanlig" ridhäst,  men vill också ha ett sto eller två att avla på. JAg har personligen sett föl ca. 4 år i rad, redan när dom är 1-2 dygn gamla.
Så ett STORT stall med stallkatter behövs också . katterna ska ha en stor mmysig box också, med klätterställningar och allt *skratt*

Abico
0

#8 - Hur ska du hinna med att arbeta? Eller kör du på hemmafru-gift-med-rik-man grejen ;P

Hanna 

Wiizy
0

#9 - Ha? :) Om du läst noooga så skulle du nog inse, jag ska inte jobba, lr jo, med att vara uppfödare & ha omplacering ;) men en rik man passar fin fint de också ;P vet du nån om sådär 20 år? XD

Iseree
0

haha, själv tänkte jag bo i en liten trea med en eller två katter, och några gerbiler ^^

Abico
0

#10 - Aha. Det skulle jag nog aldrig klara. Visst älskar jag att vara hemma. Men att inte ha något jobb skulle innebära att jag aldrig kom ut och träffade folk. Väldigt segt i längden ;P

Hanna 

Wiizy
0

#12 o_O  Du ska ju bo hoss mig 5 dagar i veckan ;-)

Abico
0

#13 - Jaha, men då så ;P

Hanna 

Wiizy
0

-#14 - Som städerska :-)

Abico
0

#15 - Tss… ;P

Hanna 

Wiizy
0

jora! xD

Abico
0

#17 - Och om jag vägrar? ;P

Hanna 

Wiizy
0

#18 - Du får gratis marsvin & hö om du städar åt mig ;)

Abico
0

#19 - Vad snällt, jag är värkligen förtjust i hö!

Hanna 

Wiizy
0

#20 Jag vet :-) Din favoritmat ju ;)

aliciia
0

vem va de som sa.. hm..*tänker* du kan få Phömmes frites

Wiizy
0

#22 - eh… vad har det med detta och göra?

Abico
0

#21 - ^^

#22 - Ja, det låter ju iaf. nyttigare än pommes frites ;P

Hanna 

aliciia
0

#23  förlåt då..

FeliciaS
0

Lite väl OT nu, tjejer *skäms på Medarbetare Abico* :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

#26 - Ups, sorry ;P

Hanna