Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 485 ggr
vendiz96
0

dumma färäldrar!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hur får man sina färäldrar att skaffa marsvin??Generad

[PixelMollan]
0

Det undrar jag med!!!
Jag e dock 18 och får fasiken inga marsvin för det!! :( Måste typ flytta för att få dom.. :(

Du o Jag kan ju bilda klubb - har.föräldrar.som.är.emot.marsvin.-klubben eller något! :)

Inanna
0

Ett sätt kan vara att visa hur intresserad du är: låna böcker om marsvin (lär dig massor om marsvin), visa att du kan ta ansvar (ex. städa ditt rum, fixa fika, göra läxor utan att bli påmind)…

Då kanske de förstår att du är mogen att ta hand om två marsvin!

Ta reda på om det finns någon marsvinsuppfödare i närheten av där du bor och försök få med den mest lättövertalade föräldern dit - naturligtvis bara för att titta, inte köpa… Kanske ser då din pappa eller mamma hur fina och trevliga djur det är!

Jag är själv en mamma som blivit övertalad av min 10-åriga dotter!

Lycka till!

[PixelMollan]
0

hehe på mina föräldrar biter int de längre ^^ är lite gammal  :D men kanske funkar för Vendiz :) det får vi hoppas!

Jag hade tittat upp uppfödare o allting oxå men nix sa päronen o så va de slut på diskusionen :/

Inanna
0

Läste inte ditt inlägg innan jag svarade på Vendiz…

Nej, du är nog "för gammal" - m tanke på att marisarna kan bli 8 år kanske dina päron tycker att du kan vänta tills du flyttar hemifrån… Eller jag vet inte!

aliciia
0

haha , varför inte har.föräldrar.som.är.emot.marsvin.ifokus ;D

FeliciaS
0

Det bästa sättet är att prata positivt om marsvin och inte tjata, samt visa sitt intresse som Inanna skriver i #2

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[PixelMollan]
0

Dom bryr sej inte om att dom blir 8 år. dom vill bara inte ha fler djur i huset

Abico
0

En början kan ju vara att inte kalla sina föräldrar för dumma ^^'
Sen är det bara att visa att du klarar av att ansvara för någon annans liv, att intresset finns och att du är villig att hjälpa till med andra saker för att få det du vill.

Hanna 

CamillaS
0

jag är i samma situation som ni andra, men jag har kommit ett steg längre med min mamma och hennes kille^^.
har just nu 4 råttor, och mammas kille tycker då att, ja skaffa hellre marsvin än råttor… he he (han gillar inte mina råttor) och mamma hade marsvin när hon var liten och det har jag haft med.
och först försökte jag övertala henne att jag kan vänta tills mina råttor går över regnbågsbron, men nu när jag har tänkt efter väldigt mycket, så kommer jag att sakna mina råttor alltför mycket om jag måste låta dom gå först… så då gick det till andra övertalningen att skaffa marsvin fastän jag har mina råttor kvar (skulle aldrig avliva mina råttor för ett annat djur) och då sa jag till mamma att jamän om jag måste vänta tills mina råttor fösvinner så kommer jag sakna dom jätte mycket fast jag har fått marsvin då.. så jag sa såhär: om jag har både marsvin och råttorna så behöver jag inte sakna något utav djurarterna… hon sa då till mig att: ja, jag har ju inte sagt nej iaf :) så förhoppningsvis kommer det finnas två söta marsvins bebisar här i framtiden Skrattande
Längtar så… och jag sa inte bara dom där grejerna för att få marsvin för mamma utan jag menade dom verkligen också :)

[PixelMollan]
0

Lyyyyyyyyyyyyx! :P:P jag vill med ha :')

Ladysoul
0

Här har jag en morsa som försöker övertala mig till att skaffa marsvin.. Föräldrar är så olika..

[PixelMollan]
0

:S vill du byta mamma med mej? (A)

Ladysoul
0

#12 Haha.. aldrig :P

CamillaS
0

#13 vill du inte ha marsvin da? :)