Katterna ska få marsivn!:)
Hej. Ny här:)
Dessa två skönheterna skulle avlivas för att dottern tröttnat och skaffat kanin istället
De heter Smulan och Thilda(Virvel), är syskon och födda i Januari:)
Snart kommer de till mig och mina huliganer, och jag hoppas så att de kommer trivas ihop:)
Någon som har både Katt och marsvin och kan ge lite tips på hur jag ska introducera dom med varandra osv??
Några "nybörjartips"? Var flera år sedan jag hade marsvin, och då bodde jag hemma och "delade" dom med övrig familj och kan väl inte sådär jättemkt om de små liven!
Thilda:
Smulan:

Katter kan ju äta marsvin, så dem får du ju försöka uppfostra eller hålla ordning på. Det som du behöver veta är vad marsvinen ska äta (dvs hö, någon form av kraftfoder och grönsaker), om de har tillräckligt stor bur eller om du behöver skaffa en större, om de har hus eller om du behöver skaffa det till dem. Finns det vattenflaska, om inte skaffa. Behöver klorna klippas? Verkar marsvinen friska när du tar hand om dem?
Mina 3 katter bryr sig inte alls om marsvinen, de har vart vid burarna och kollat på dem men de jagar dom inte eller står och stressar dom nått.
Men är dom vid buren och är jobbiga på dem så spruta vatten på dom, de brukar hjälpa dem att förstår att de inte ska vara där
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
min katt är knäpp så jag har nog tyvärr inte nå bra tips att komma med >< ibland hittar jag han sovandes inne i buren på deras hus, ibland sätter han sig bara där inne och tittar på när marsvinen går runt och pratar med honom. suck.
hoppas att det går lika bra för dej med katterna och marsvinen, lycka till!
vad har du för bur egentligen? Inget "lock" ?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se