ZELMA SJUK? :O
Jag har vart borta hela kvällen , och nu när jag kom hem låg min älskade zelma bara helt still,, hon brukar hoppa runt och skrka när ngn kommer hem , men nu låg hon bara där , jag tog upp henne och de rann lite ur hennes ögon ,, så satte jag ner henne lite och PETA på baken , då bruka hon hoppa till och springa iväg, men hon tog bara ngra steg :/ hon är bara 3 år ? och i morse va hon pigg ,, e hon sjuk?? jag vet inte vad jag ska göra ? e så rädd för att förlora henne ,, Alice och fniss springer runt i buren som vanligt ,, ska jag låta zelma va i en egen bur ?? snälla hjälp mejj! jag får inte förlora henne!! just nu försöker vi få i henne mat grönsaker och vatten och det går bra , hon äter nästan frivilligt , men så segt :/ vad ks jag göra?
Ja, hon är troligen sjuk. Se till att hon äter och dricker regelbundet, marsvin har snabb ämnesomsättning och klara inte perioder utan mat. Då mår de riktigt dåligt och kan minska kraftigt i vikt vilket inte alls är bra. Är hon inte bättre imorgon bör ni verkligen åka till veterinären.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

tack för hjälpen ,, men de tär försent , zelma sommnade in i morse , vi gjorde allt vi kunde , fick i henne näring ,, och häll henne varm , men det räckte tydlign inte :'(

Synd