Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 869 ggr
Lovegs
0

Oerhört lugna killar

Igår så gick jag in på uppfödaren jag fick mina hanar ifrån och eftersom jag är så nyfiken gick jag in i kulllistan och såg att deras kullsyster har blivit mamma vilket jag blev förvånad över då jag inte sett något av det typiska tonårsproblemen som man brukar se vilket antingen betyder det att det att dem inte har kommit in i puberteten eller att det är väldigt lugna av sig. Förlåt för ett långt inlägg

Lillyrod
0

Marsvin blir könsmogna vid 4-5 veckors ålder. Lämplig ålder att få första kullen är väl ca 8 månader om hon är fullt frisk. Marsvin blir alltså könsmogna alldeles för tidigt egentligen 🙂 Hur gamla är dina?

Ljungåsen
3

Marsvin är så väldigt olika. En del hanar är ruskigt hormonstyrda och jättejobbiga under puberteten. Jag har en sådan herre, som nu äntligen börjar lugna ner sig. Han blir två år i augusti. Andra hanar är jättekäcka och trevliga fastän de är i puberteten. Jag har en sådan också. Han är sex månader och har inte visat minsta tecken på att mopsa sig (än, bäst att tillägga). #0 Om dina pojkar är lugna och trevliga så är det bara att vara tacksam. Förhoppningsvis håller det i sig. Att de kommit in i puberteten kan du vara säker på.

Lovegs
0

De föddes den första oktober 2017

Ljungåsen
1

#3 Då är de nio månader. Definitivt i puberteten.

Lovegs
0

Några fler som vill yttra sig

[Gnagare2]
0

Jag födde upp ett par bröder många många år sedan,som också var väldigt lugna. Dom satt i en alldeles för liten bur,jag förstod inte bättre på den tiden,plus att dom satt i samma rum som flera honor,både såg och hörde dom, visade aldrig några tecken på att vara hormonstinna,eller i puberteten.

När man får ett sådant hanpar ska man vara väldigt tacksam,har jag nu lärt mig.