Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: beteendehantering
Läst 1176 ggr
svampi
0

Hur beteer sig era vid matdags?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, hur beteer sig era marsvin när dom ska få mat? Mina ställer sig på burkanten och skriker.Skrattande

Hur gör era marsvin?

[PixelMollan]
0

nämen såå söta <3<3<3<3

Har tyvärr inga :(

aliciia
0

dom blir helt knäppa :P

Abico
0

Sune och Greta skriker så högt det går. Wilma och Donken (som är lite osäkrare) avvaktar tills maten har kommit in i buren och burkompisarna dragit åt sig de störta finaste grönsakerna, då kilar dom fram och snor maten ur munnen på dom *S*

Hanna 

paronskrutten
0

Skriker, hoppar, klättrar och skuttar. Vilma skriker så att man tror att hon ska dö, Blondie skuttar och ställer sig på bakbenen, Groa med.  Curry är feg och gömmer sig i huset. Tuffi smyger fram och ser glad ut :P Pärlan kommer fram efter ett tag.

Helena

FeliciaS
0

När det närmar sig matdags (8-tiden resp. 20-tiden) tjuter de högt när jag kommer gåendes i trappan. Väl inne i mitt rum springer de runt, ställer sig på bakbenen, tjuter klagande och tjaffsar med varann ;) Väntar man för länge gör de popcornskutt ;)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

fulfisk
0

De ställer sig med tassarna mot gallret och tjuter, kommer inte maten tillräckligt fort börjar de tugga på gallret ^^

CamillaS
0

#0 omg så söta marvin du har^^,)

[Liinda]
0

Dom ställer sig med tassarna mot burkanten och skriker i kör, och om man väntar och inte ger dom maten fast dom ser den så börjar dom knuffa på varann och hacka tänder lite grann :P Dom är otåliga :P

Appelskrutt
0

gosh vad söta marsvin :D

Chippers
0

Dom skriker som bara den och ställer sig vid burgallret, en del börjar gnaga på gallret också xD

Mari
0

Tjejerna springer runt och skriker tills de blir hesa :P nä men de skriker väldigt mkt iaf och småtjaffsar med varandra.

Killarna nästan klättrar på gallret (de har en annan bur) springer runt, skriker, visslar och ena gnager på gallret…

Alltså dom lever rövare med andra ord. Så fort man rör sig i rummen så börjar dom skrika

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Wiizy
0

skriker, men när jag kommer till mitt rum där dom står, väntar dom med tassarna på burkanten och nosen snett (på mnå sjukt vis) genom gallret och vill ha vad det nu är ;)

TRASAN
0

ojojoj ja det blir full kaose ibland. mat mat vi vill ha mat skricker dom o visslar o gör skutt o hoppar o går det inte fort så skackar vi på gallret men tänderna. så det är snabba ryck man får ta maten med hehehehehe….. ;)) sen när dom får maten så njuter dom så gott o små pratar det är så härligt o sitta o lyssna på dom. ;))

annikaL
0

Mina tjuter lite ibland, de brukar komma fram till gallret. Kaj brukar nosa på grejorna och ifall hon inte tycker att det är tillräckligt gott så går hon ett varv tills nån annan varit framme och tagit sig en bit… då börjar hon tro att det går att äta. (jag har ett mkt kräset marsvin, en finsmakare)Skrattande

fiorano
0

Hos mamma piper dem och sträcker upp sina nosar.

Hoss pappa klätrar dem på galret,piper och sträcker upp sina nosar.

fiorano
0

#0 Häftig bild på den vita.

ciss
0

Snutte sitter i huset. Hon går ut & nappar åt sig en gurka eller två och drar in i huset igen ^^

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Systertt
0

Jag har ett skåp med all måt i o när jag öppnar det så piper de högt och ställer sig upp mot burkanten