Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1315 ggr
Elli
0

Urin på magen!

Hej!

Mitt ena marsvin Nelly började bli konstig förra veckan, hon brukar alltid hoppa upp först på huset när jag ger dom mat men denna gången låg hon bara i huset. Hon var slö i 2 dagar ungefär och sen blev det bättre. Men för några dagar sen så upptäckte jag att hon hade fullt med urin på hela magen/baken. Hon hade det även när hon var slö men då tänkte jag att det kunde ju bara varit för att hon legat still och därför "kissat" ner sig. Men nu är hon ju som vanligt men hon har ändå fullt med kiss när jag tar upp henne. Det luktar inte gott kan jag säga och det hjälper inte när jag tvättar henne med tvål och vatten. Vad ska jag göra? Hon är som vanligt nu förutom urinet.

SNÄLLA hjälp mig.

paronskrutten
0

Ring veterinären och beställ tid

Helena

Elli
0

Bara för att hon har kiss på magen?

shadowmoon
0

Nej, för att hon är slö och mår uppenbarligen inte bra.

Elli
0

Ja men hon mådde dåligt förra veckan, nu är hon som vanligt igen!

paronskrutten
0

Och du vet att hon är frisk nu eller?  Om hon inte kan hålla sig ren mår hon inte bra.

Helena

Elli
0

Nej det vet jag ju inte, men hon är ju som vanligt.

Det är kanske bara tillfället..

paronskrutten
0

Jag skulle inte ens tveka att ringa till veterinären med en gång

Helena

Elli
0

Okej, blir det inte bättre inom en vecka så får jag ringa till veterinären så får vi se vad som är så fall felet.

paronskrutten
0

en vecka?! döden tar inte ens en sekund.

Helena

Chacky
0

ring vetten så fort du kan!

CamillaS
0

tycker som dom andra ring till veterinären. hellre ett veterinär besök i "onödan" än ett för lite… :)

Mari
0

Min Sheela fick också kiss på magen, 2 dagar efter så var hon så pass dålig så jag fick åka till veterinären och avliva henne.
Men det var mest för att hennes knöl hade vuxit och spruckit så vet. trodde det var därför hon inte mådde bra

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

FeliciaS
0

Bryr du dig om ditt marsvin bör du åka till veterinären inom ett par dagar och inte om en vecka! FörvånadGlad Direkt när Sera var dålig åkte vi till veterinären bara någon timma senare. Fast det var lite allvarligare, tror jag.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

Det kostar ju inget att bara ringa till vetten och fråga vad dom tycker om saken..

Hanna 

Elli
0

Nej precis. Jag får göra det en dag om hon inte blir bättre!

Abico
0

#15 - Låter bra, men skjut inte på det för länge (!)

Hanna