Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: boendeinredning
Läst 772 ggr
FeliciaS
0

Bra idé - en överdel till min bur!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!
Idag fick jag en idé idag, hur jag ska göra istället för det övre planet jag har just nu i min bur (först hade jag tänkt att ha det som jag har nu, fast plexiglas runtom överdelen). Jag ska bygga en ny "bur" på ben, och sätta i min nuvarande bur. Jag bifogar en ritning, underdelen är alltså min nuvarande bur av en FLÄRKE bokhylla från IKEA. "Spången" som leder upp till övervåningen kommer att vara inbyggd (som en tunnel) och det kommer vara sandpapper på så att de inte ska glida när de går upp/ner. Det kommer att vara spån i övervåningen, vilket jag inte har nu utan bara matskålarna och en höboll där.

Vad tycks?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Abico
0

Det ser väl bra ut :)
Men är du säker på att dom vågar gå upp där? Och tänk om dom hoppar ner från spången… 30 cm är ju en bit…

Hanna 

TRASAN
0

sån bra idèe! ja hoppas dom inte trillar ner. det blir säkert jättebra när det är färdigt. ;) väntar med spänning tills det är färdigt.

Mari
0

Bra ide!
se till att ha många trappsteg på trappen upp..

Jag älskar sånna där burar men kan inte ha min egna längre då ena honan en dag abra vägrade gå upp för trappen. Vet ej vad som flygit i henne men hon svälter hellre än går upp och äter..

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Abico
0

#3 - Men ha matskålen på undre plan då? Så kan iaf. dom andra gå upp.

Hanna 

Mari
0

#4 Nä har redan köpt burar på granngården åt dem :)
det var mycket lättare att få plats med dom och lättare att göra ren

Btw så bor min syrras kanin i den buren nu

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Abico
0

#5 - ah, okej :)

Hanna 

FeliciaS
0

#1 Men den ska ju vara inbyggd, det blir ju som en tunnel, hur ska de kunna trilla ner? :)

#3 Fast jag ska ju ha sandpapper så de halkar ju inte då, så då behövs ju inga trappsteg.. ^^,

Läs ordentligare, haha :D

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Mari
0

#7 Sandpappret, kommer de inte göra illa marsvinens fötter? De är ju rätt vasst..

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Abico
0

#7 - Aha, fast på ritningen så framgår det inte att det är en tunnel ;P

Hanna