Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: boendeinredning
Läst 775 ggr
SparklingTindra
0

Vad har ni i era burar?

Jag undrar lite grann vad ni brukar använda i burarna; spån, strö o.s.v.? Jag hade förut både strö och spån men det blev bara uppätet och jag har läst att det inte är bra så nu har jag bara tidningar med hushållspapper på.Glad

Abico
0

Åt dina marsvin spån? :O Fick dom ingen mat eller? ;P
Jag tycker du ska byta tillbaka till spån, det suger åt sig bättre än papper och blir inte lita slabbigt.

Jag har spån och hö i burarna.

Hanna 

paronskrutten
0

Spån och hö här med :P Fast inte när dom springer på golvet..lite väl mkt att sopa upp :P

Helena

SparklingTindra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Izzy är juh mest utanför buren och jag byter papper i buren varje dag. Glad Jodå, nog får han mat alltid, men han tyckte väl att det var gott. Men jag har läst att det kan packa sig runt könsorganen på dom och därför ska man intre ha det. Men jag vet inte om det stämmer.

Sen så dammar det juh så väldigt så jag tänker att det inte kan vara så roligt att ligga i det.. Här finns det typ bara sånt där hårdpressat spån i fyrkantiga förpackningar så jag vet inte om annan sort dammar mindre. Vad använder ni för sort?

paronskrutten
0

Köper hästspån i stora balar..dammar inte

Helena

ElinM
0

#4 Jag med :)

[Liinda]
0

Jag andvänder Toa-Lätt

Abico
0

#3 - Okej. Ja, funkar det så är det väl bra :) Jag köper stora balar med spån på Jordnära för ca. 60 kr

Hanna 

Jossan86
0

Jag använder också toa-lätt..

dammar inte lika mycket som spån och yr inte omkring lika mycket, är så jobbigt att måsta damsuga varje dag =)

Systertt
0

Jag använder toa-lätt jag med.. Och massor med hö såklart också

svampi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

spån, det tycker dom bäst om…

TRASAN
0

Tidningar underst o spån på det o en bunke hö som dom kan äta o mysa i. ;))

SparklingTindra
0

#10 Vilka sötisar. Glad

Wiizy
0

Spån, och hö då.

koriander
0

Toa-lätt, är det sån där man brukar ha i kattlådan eller?

Tycker oxå att spånet dammar nått fruktansvärt. Kan inte vara så skönt för marsvinen + att både jag o sambon är känsliga för damm. Nu ska vi dessutom ha en liten bebis snart o jag inbillar mej att allt detta damm som sprider sej i hela huset inte är så bra för spädbarn?

Finns det fler alternativ? Tidningspapper käkar de upp så det är nog ingen idé.

Tezza
0

#14 Ja Toalätt är sånt man brukar ha i kattlådan, små pelletsliknande saker:)

koriander
0

#15 Är det inte hårt för dem att ligga eller gå på? Vill ju att de fortf ska ha det bekvämt.

[Liinda]
0

#16 du kan ju lägga in en marsvinbädd åt dom eller lägga en fleece filt i någon del av buren som dom kan ligga och sova på :) Och sen så brukar dom ju trampa ner hö och då blir det ju lite mjukare :)

Tezza
0

Kan inte svara på det. Jag har inga marsvin än men använder Toalätt i min kattlåda. En säck på 10 liter kostar 29 kronor så du kan ju köpa en och testa. Har läst att vissa använder Toalätt i hörnet på marsvinsburen där de kissar, om de nu kissar i ett hörn:) SÅ vill du inte ha det i hela buren så kan du ju ha det i en bit av buren och se vad marsvinen tycker om det:)!

koriander
0

Hur ofta behöver man byta om man använder toalätt? Är det lika ofta som med spånet, eller är detta effektivare?

Våra små busar kissar precis där de befinner sej, har inte fattat det här med toahörna. Flört Fast när man släpper ut dem på golvet är de jätteduktiga o håller sej tills de kommer in i buren igen, så lite rumsrena är de ju.

[Liinda]
0

Toa-lätt är effektivare på det sättet att det inte luktar något, alltså det suger upp kiss väldigt bra och så blir det inte som med spån att det fastnar i marsvinens päls och följer med till hela övriga huset :P Men ja du måste byta lika ofta tycker jag iallafall eller om du byter mer sällan så måste du iallafall ta bort bajsen och byta i kisshörnerna.