Vattenflaska på utställning?
De vattenflaskorna jag har i burarna är för stora för att få plats på transportburarna. Jag har kollat efter mindre, typ mus och hamster flaskor men asså, 30 kr för en flaska? Så ofta kommer jag ju inte andvända dom. Kan man ge en halv gurka till dom var istället?
Hanna

Ursäkta om jag snor tråden lite, men apropå vattenflaskor. Hur stor flaska bör man ha åt tre marsvin i samma bur? eller ska de ha två flaskor i stället?

**Jag har nästan aldrig vattenflaska med på utställningar, de dricker ändå aldrig på utställningarna (inte mina iaf). Jag har med mycket gurka, paprika & vitkål ist, det verkar fungera bra.
Det är inte många som har vattenflaskor på utställningar så jag tror inte att du behöver oroa dig.
Mina grisar dricker inte mer än de brukar när de kommer hem efter utställningar heller så jag tror inte att de är törstiga.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

**Det beror ju på hur mycket de dricker.
I en bur där jag har två marsvin har jag en vattenflaska som rymmer 2-3-4 dl och det dricker de inte upp på en vecka (jag byter självklart till dem var dag men deras vatten hade inte tagit slut om jag inte hade gjort det).
Har även en bur med 8 marsvin de har två flaskor som rymmer 6 dl (alltså 12 dl sammanlagt) och det dricker de per dag, ibland måste jag tom ge dem nytt 2 gånger/dag.
Så som sagt, hur stor eller hur många du behöver beror helt och hållet på hur mycket de dricker.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Det räcker säkert med gurka åt dem. Ibland säljs vattenflaskor på utställningarna. Då kanske du kan köpa där.
Okej. Vad skönt att höra. Jag köper hellre en gurka eller två då än ett gäng små vattenflaskor. Tack för svaren :)
Hanna
Jag har en liten hamsterflaska… :) Den kostade 25 kr. Men det är det ju värt, 30 kr är ju ingenting? Det kan du gott unna dina marsvin, eller hur? :D
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Man behöver inte någon vattenflaska. Har man bara vattenrika grönsaker som man kan ge dem, så räcker det.
Mina marsvin, precis som andras, dricker inte när de haft vatten flaska i transportburen.
Oftast så äter de inte upp gurkan som de får i heller, utan det ligger alltid lite kvar.
Mina marsvin dricker inte heller på utställningarna om det inte är över flera dagar. Även om man har vatenflaska bör man ha gurka eller sallad också för det är inte alls säkert att de vågar dricka ur flaskan.
Tack för svaren. Jag ska åka och shoppa gurka imorn.
Hanna