Andra djur i samma rum?
Har ni andra djur i samma rum som marsvinens bur? Då menar jag inte hund eller katt etc utan andra smådjur som tex. råttor, hamstrar osv, och om det funkar bra!
har haft hamstar i buren bredvid och det har fungerat bra :) hade en kanin ett tag i samma rum också men de var någ bara några dagar och de fungerade också bra
det som inte har fungerat är att ha honor och hanar i samma rum, då bråkar mina hanar så förskräckligt .___.
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
I samma rum som marsvinen bor (förutom jag och hunden) en mus och en hamster för tillfället. Det fungerar jättebra, inga problem alls smådjuren emellan.

tack för era svar:)
vad skönt! jag har 3 gerbilhanar sedan tidigare och tänkte om marsvinsbrorsorna jag ska hämta på söndag kan bo i samma rum som dem, har liksom inte plats för buren i nåt annat rum:P men grisarna ska få springa fritt i köket varje dag också.
jag har min 4 råttor i samma rum som mina 2 marsvin :) har inte märkt av nåt problem.
Jag har haft hamster i samma rum som Sune. Men glöm inte att stänga burarna ^^' Jag glömde hamsterns bur en gång, och Sune höll på att skita på sig när det lilla saken hoppade in i hans bur och satte sig för att käka upp grisens mat.
Just nu bor dessutom en helknäpp tonåring i samma rum som marsvinen, det funkar väl sådär :/
Hanna
Jag har andra djur i samma rum som marsvinen o det har aldrig varit några problem. Har även honor o hanar i samma rum utan problem.
Syftar du på dig själv nu, Hanna? ;)
Haha, stackars lilla Sune
Helena
#7 - Jo, den kallas visst Hanna ;P
Hanna
Vilken? Jag fattar inte, du måste vara mer tydlig. Gå in på msn! ;)
Helena
#4 Åh, vad bra att det funkar. Är lite sugen på marsvin, har två råttor nu då, men jag tror att det får vänta ett tag.

#9 - Okej då, jag loggar väl in. Men inte för att du ber om det Helena utan bara för att jag inte vill hamna alltför långt ifrån ämnet i den här tråden ;P
Hanna
Hahahaha. Varför är du inte inne nu då? ;)
Helena
Haft marsvin, råttor, möss och gerbiler i samma rum. Inga problem.
Ett par frågor till er som har haft djur i samma rum.
Hur stort var rummet? Var det i vardagsrummet eller i ett mindre rum?
Hur gick det när t ex råttorna sprang lösa, var de inte på marsvinsburen och sådär då?
Fick djuren någon gång vara ute samtidigt, eller var det enbart olika tider?
#14 - Mitt rum är lagom stort ;P Men det var där dom var. Hamstern var för sig och marsvinet för sig, alltid, förutom vid den lilla smitningsolyckan. När dom var ute så var Sune på golvet och hamstern i sängen, och inte samtidigt så där var det inga problem.
Hanna
Mina råttor har jag inte haft lösa i samma rum som andra djur. Det är ju olika hur råttor är, en del är "rovdjur" medan andra inte bryr sig.
Jag har haft marsvin o andra djur lösa samtidigt fast inte tillsammans, jag har alltså delat av rummet så de fått varsin del av golvet att springa på. Funkar att göra så om man vill ha dom ute längre, annars är det ju bara att varva, dvs släppa ut dom i omgångar.

kanin i buren brevid D)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg