Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1167 ggr
LovaLovaLo
0

Fick inte köpa marsvin

Jag skule köpa marsvin men ja kom dit hon sa jag va inte seriös det var inte snält jag böev lite lessen så jag fick inte marsvinet jag har redan köpt bur o allt

LovaLovaLo
0

Kann ingen svara eller Jag tycker hon va elak

[Devya]
0

Hur gammal är du?

LovaLovaLo
0

Nie

Fridaaaa
0

Vad sa personen då?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LovaLovaLo
0

Hon sa jag inte va seriös ock inte fick köpa marsvinet fast den va jättegullig hon

[Devya]
0

#3 Gick du dit ensam då eller?

Fridaaaa
7

#3 Hde inte sålt till en som är 9 år heller
Då ska föräldrar vara med samt pålästa

Uppkatten
2

Det är säljarens ansvar och skyldighet att vara väldigt noga med var marsvinet hamnar. 

Man har inte heller någon RÄTT att få köpa ett visst djur. 

Sedan förstår jag om du längtar efter ett djur, så läs på ordentligt och be dina vårdnadshavare göra samma sak. Därefter kan ni tillsammans börja leta efter (fler) fyrfota familjemedlemmar.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Maria
1

Du har väl redan tre marsvin eller?

Hur gick själva besöket till. Varför ansåg hon inte att du var seriös?

/Maria

Åsa S
13

Barn får ju inte heller ingå några köpeavtal enligt lagen utan man måste vara 18år = myndig. och att köpa en levande varelse är ett köpeavtal som innebär ansvar så säljaren var helt korrekt i att inte sälja direkt till ett barn

91Marran
5

Man köper inte ett djur för att det är gulligt. Sen ska marsvin bo minst två och två.

Mvh
Mig

LovaLovaLo
0

Dom måste inte bo tilsammans dom dör inte av att bo ensama

91Marran
10

Jo enligt lag så måste de bo minst två och två. Förstår varför hon inte ville sälja till dig.

Mvh
Mig

Fridaaaa
11

#12 Jo marsvin ska bo minst 2 st enligt lag.
Fullt förståeligt att hon inte ville sälja och sedan inte seriösa föräldrar heller :/

Rigatoni
1

De är ju flockdjur

LovaLovaLo
0

Jag vill ha marsvinet facktiskt

Maria
4

Det är mycket man vill ha här i livet men här handlar det om en levande varelse och inte vad du vill så säljaren gjorde med all säkerhet rätt. Vår du ensam när du skulle köpa eller var någon vuxen med?

/Maria

Fridaaaa
5

#16 Du måste du ha marsvinssällskap till en plus att dina föräldrar är med och har läst på.  Det är ett levande djur - det är inte bara att skaffa hur som helst. Det kommer du förstå när du blir äldre

Randomel93
14

Förlåt men kan detta vara ett troll? Om du inte är det så ber jag om ursäkt men hela tråden är outrageous och dom första två inläggen från TS i tråden skiljer det bara en minut på där nr 2 är ett krav på svar som om hen blivit ignorerad. I en hel minut.. Jag vill inte göra någon oskyldig ledsen men vill bara lyfta känslan jag får, det trycks liksom på alla knappar seriösa marsvinsägare har, lite väl uträknat..

Lona
4

#19, Antingen det eller så är det två användare på samma konto. Tidigare trådar/inlägg är inte alls lika de i denna tråden utan betydligt mer genomtänkta (och med ett helt annat språk).

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Randomel93
2

Tänkte också på det, ett småsyskon möjligtvis? ;)

Melinda2002
3

Jag har ett förslag, köp zhu zhu pets. Det ör robotmarsvin som åker runt och gör läten.

[Malin_kost]
1

Prova att hyra eller låna marsvin nån vecka eller två från nån som kanske ska ta ledigt. Ta inte illa upp men det låter som om du är en sån som kanske efter ett tag tröttnar.

Äppelsnäckan
3

Nu är du ju liten men den synen på djur du verkar ha är inte bra. Det låter som att du tjatar på att få köpa en leksak. Sorry. Läs på om marsvin och vänta ett par år.

www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!
www.marsvinspensionat.weebly.com - Marsvinspensionat

Lova A
0

Jag förstår att det kan kännas orättvist för dig men säljare måste se till att deras marsvin kommer till bra hem med bra vilkor och med din syn på det hela så förstår jag att hon inte ville sälja till dig. Marsvin ska tas lika allvarligt som större djur ( t.e.x hund och katt) och därför måste den blivande köparen vara påläst och ha föräldrarnas engagimang på sin sida. Så läs på och vänta några år som Äppelsnäckan sa