Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketter: beteendehantering
Läst 241 ggr
Mini.marsvini
0

hatar att bli buren runt magen!

Hej! Här har jag en till fråga om samma lilla krumelur, Mini. Hon hatar att bli buren runt magen. Det är bara när jag tar upp henne ur buren som jag håller där annars får hon vila på alla fyra i mina armar och när hon väl är uppe är det inga problem. Jag försöker undvika det med det går ibland inte och hon börjar backa ur mitt ”grepp” (det börjar låta mer och mer fel😂) vad ska jag göra? Tacksam för svar! Känner någon igen sig? Och hur ska jag ta upp henne när hon är i ett gömställe man inte kan lyfta på?

Ljungåsen
0

Jag hoppas att du bara uttrycker dig fel och inte lyfter henne under magen i verkligheten. När jag lyfter mina marsvin så stoppar jag ena handen under bröstkorgen, med pekfingret snett mellan framtassarna och håller sedan om bröstkorgen med tummen på ena sidan och ringfinger, långfinger, lillfinger på den andra. Sen tar jag andra handen under rumpan på marsvinet och lyfter.

Mini.marsvini
0

Ja exakt så brukar jag göra! Tänkte väl att jag skrev lite oformulerande… men då Mini inte gillar så vet jag inte hur jag ska bära henne. Jag vill ju att det ska vara så bekvämt som möjligt såklart.

Ljungåsen
0

#2 Gillar hon inte att bli buren så skulle jag undvika att bära runt på henne. Det finns ju alltid tillfällen när man måste lyfta upp, men då får man försöka göra det så kortvarigt som det går.

Mini.marsvini
0

Ja, tack för hjälpen🥰