Ska hämta marsvin idag...
Jag ska hämta två marsvin idag, har transportbur men undrar bara vad man borde ha i den? Hö/spån/grönsaker?

Jag ska också hämta 2 marsvin idag (fast mina ska inte åka så långt) , jag har gjort iordning transportburen med spån och hö , hö som värmer(gott är det ju också ! ) och sen spån som underlag .
Lycka till med dina marsvin !

hö,och tidningar,mat
vattenflaska i gallret, tidning i botten, handduk över, halm och hö.
Helena
Jag brukar köra på handduk i botten och mycket hö över den. Men vattenflaska skulle jag inte sätta i under turen, det kommer ju bli genomblött i transporten. Om man däremot ska väääldigt långt (fler timmar) så får man stanna och ge vatten på vägen.
Hanna
Istället för att ge vatten under transporten kan man lägga in en stor bit gurka. Det är inte alla marsvin somvill dricka ur vattenflaska då man transporterar dom heller, men en bit gurka brukar dom inte kunna låtabli att äta upp.
Jag skulle abslolut ha en vattenflaska..kanske inte i buren om det droppar men i en väska eller nåt. Kommer ihåg att McGuiver bara drack och drack han.
Helena
ha spån hö och gurka och en vatten flaska. gurkan är bra att ha om dom inte skulle våga sig fram till gallret och dricka.
Jag har vaxduk underst, sedan Toa-Lätt (suger upp bra och skräpar inte ner lika mkt som spån - jag använder det i transportburen endast!) och hö. Handdukar över om det är kallt/blåsigt/regnigt. Även en del grönsaker som de gillar.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
ja handdukar är ett msåte om det blåser regnar eller om det snöar.:)
jag har tidningar i botten, suger upp kiss bra, sen massor med hö i buren :)
- Mvh Emma