Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1423 ggr
eelsaah
0

Vad taskigt mot marsvinet!

En i min klass har en storebror som har ett marsvin. Den sitter själv i en jätteliten bur med halm i, inget hus, inget hö (!!), bara en vattenflaska. Den får aldrig grönsaker. Matskålen står utanför buren för de påstår att den inte äter inne i buren. Alltså, vad taskigt.. :(

Mari
0

rädda den då?

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

dreamiz
0

De behöver upplysas om hur marsvinet ska skötas.

Abico
0

Åh, fy :( Du kan inte fråga om det är så att dom lämnar bort marsvinet till dig, så att du antingen kan ta han dom det eller omplacera det?

Hanna 

emelieryden
0

Ring polisen! :P det skulle jag gjort iaf.

FeliciaS
0

#4 Nej, polisen kan inte göra någonting åt det.

Men fråga om du kan få marsvinet, som Abico säger. Du måste rädda stackarn!!! *förtvivlad*

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

AmandaF
0

Så tragiskt . Hoppas den blir räddad . Folk som har djur och behandlar dom så pass illa och är okunniga borde inte få ha djur .

Chippers
0

Usch, stackars.. stackars marsvin. Hoppas verkligen någon säger till dom hur marsvin ska skötas om, eller att någon räddar den.

TRASAN
0

var är detta henne ??? snälla berätta jag räddar det gärna!!! ;))

fiorano
0

Starkars den.

parsley
0

Kontakta kommunens djurskyddsavdelning. De är skyldiga att kontrollera och följa upp tips som kommer in till dem. Att ha ett marsvin ensam i en för liten bur utan ordentlig tillgång till mat strider mot djurskyddsförordningen.

eelsaah
0

Hmm.. Ja nu vet jag inte riktigt var de bor. De har flyttat.. :/ Men hur skulle jag kunna "ta" det, komma där och förklara att de missköter det liksom..

Skrotan
0

har du deras nummer? mail address? då aksnke du kan säga åt dom hur dom ska sköta marsvinet eller ge bort det till dig. om dom inte vill ge bort det tipsa dom om hemsidor om marsvin där man kan få reda på bra fakta. här är en jag rekomenderar VARMT www.humlansmarsvin.se

FeliciaS
0

#8 Hoppas verkligen du kan hjälpa till <3

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

KvirrZ
0

usch vad hemskt! stackars lille krake :(

- Mvh Emma