Agria avbryter samarbetet med Firstvet
Genom uppköpet av Vethem har Agria avbrutit sitt samarbete med telefonveterinärerna Firstvet, och påstår sig nu erbjuda samma service genom sin egen Agria vårdguide.
https://sakochliv.se/2020/09/03/agria-koper-vethem-far-digital-veterinarradgivning-egen-regi/
Detta kan möjligen vara sant för folk med vanliga sällskapsdjur som hund och katt, men för oss med marsvin handlar det om en rejäl försämring, nästan så jag skulle vilja påstå att tjänsten numera är värdelös för oss. På Firstvet finns ett antal veterinärer med gedigen kunskap om exotiska djur, dit marsvin räknas. Agria vårdguide tillhandahåller inte en enda veterinär med den kunskapen.
Jag har varit i kontakt med Agria och påtalat att detta är ett stort problem, och jag tror det vore bra om fler av er som har sina marsvin försäkrade hos Agria gjorde detsamma.
Sveland, som är det enda alternativet till Agria för oss marsvinsägare, har kvar sitt samarbete med Firstvet.
- Redigerat 2020-09-10 09:34 av Cireea
Helt galet.
Nu har jag inga marsvin kvar. Men first vet är guld värt även till hunden.
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Ja, jag är fruktansvärt irriterad över detta, speciellt som de påstår att de ska erbjuda en bättre tjänst i egen regi, när det de erbjuder inte är i närheten av vad man kunde få genom Firstvet.
Jag har haft ett antal kontakter med Firstvet om småproblem med flera av mina marsvin, och har varit väldigt nöjd med samtliga de Exo-veterinärer jag pratat med.
#2: jag har oxå haft mkt kontakt med dom. För mindre frågor. Har svedea
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering