Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 2464 ggr
Thea-Cazzy
0

Hjul till marsvin?

Jag har en kompis i skolan som idag sa att om man inte hade hjul till sina hamstrar, marsvin och kaniner var det djurplågeri. Jag har väldigt svårt att tro det. Vad säger ni?

Iofs… Hon sa att det var någon i en djuraffär som hade sagt det.

[starlights]
0

ABSOLUT INTE!
Marsvin ska inte ha hjul, har väldigt svårt att tänka mig att kaniner ska ha det också:/

Marsvinen kan för det första inte springa i det + att om de skulle göra ett försök, så skulle de förmodligen bräcka alla ben=(

Grr djuraffärerSkrikandes

Abico
0

Jag tycker nog att man helt ska låta bli hjul, till alla djur. Det kan bli som en drog och dom kan inte sluta springa och slutar äta å grejor. Det har med endorfiner (?) att göra. Sedan är det ju skadligt för rygg också om man har fel storlek. Kaniner i hjul? XD Njaa… Och sedan ska inte heller gerbiler ha hjul då det böjer deras svansar. Och marsvin ska givetvis inte heller ha hjul, aldrig hört om det tidigare. Hemska tanke…

Hanna 

Jossan86
0

Tycker inte heller låter som en vettig idé…
Det finns ju marsvins hjul men jag har svårt att tro att det är många som använder det…
Mina svin får springa lösa i lägenheten istället…

paronskrutten
0

I princip inga djur ska ha hjul, allra minst kaniner och marsvin.

Helena

Stormviskaren
0

HJUL till kaniner!! :O Marsvin??  100% fel!!!!! INGA HJUL till dem!!!!

Skrotan
0

nej, marsvin i jul är inget bra. deras ryggar tror jag inte tål det. och inte heller till kaniner.

men hamstrar däremot har ett stort behov av att springa. (springer 3-5kilometer varje natt i det vildea.) så till dom ska man ha hjul + att dom sak få springa fritt.:)

FeliciaS
0

Jag frågade i djuraffären en gång vilka djur de stora hjulen var till för. Kan man ha de till marsvin, frågade jag, för att höra vad de sa men de svarade positivt att "Nej, marsvin ska inte ha hjul. Det är mest till gerbiler, hamstrar och degusar"

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

KvirrZ
0

Kaniner och marsvin ska ju absolut inte ha hjul! Precis som att råttor inte ska ha det.
Hamstrar kan man ha hjul till, dock inget krav :)

- Mvh Emma

Skrotan
0

#7 : YES! äntligen bra djuraffär som vet något i alla fall *skratt* vad heter den?:)

TRASAN
0

inga hjul till marsvinen.