Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 521 ggr
martdat
0

Fråga från mindre insatt,,,,

Hej alla som kan mer än jag,, ´Jag är inte så insatt i marsvin även om jag hade ett som barn ,,, Jo jag vänder mig till er för att jag undrar om man kan göra som en jag träffat, hon har två marsvin ute på balkongen i en kaninbur på ben,, isolerad utebur men de kan gå ut i uteburen,, kan detta verkligen vara bra för marsvin i vårat klimat? De hon köpte de av sa att de var "utemarsvin",

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Mari
0

Vad jag vet så finns de inga "utemarsvin" mer än på sommaren då det är varmt ute.

Tror även de står i lagen att de ska hållas varmare än 0+grader. alltså ej minusgrader. Men jag han ha fel?
Har mina grisar innomhus iaf på vintern

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

paronskrutten
0

Man ska inte ha marsvin ute, dom klarar inte kylan. Dom är inte anpassade till kyla, som till exempel kaniner som bor vilt i kallare klimat. Om jag inte minns fel är det olagligt att ha marsvin ute året runt.

Helena

martdat
0

Inte bara jag som inbillade mig då,,, stackarna… hm, undrar om jag kan övertala henne att omplacera,,

Skrotan
0

martdat: hon behöver väll inte omplacera för det? kan hon inte ha dom innom hus?

trocadero
0

Det är lag på att gnagare inte får ha det kallare än 0 grader. Sen tycker jag personligen att det är alldeles för kallt för marsvin under ca 10grader. Så i sverige får man inte ha marsvin utomhus året runt. Dom kan inte få vinterpäls så som tex kaniner får, utan bara möjligtvis lite tjockare.

Abico
0

Fast jag har hört om folk som haft marsvinen ute året runt utan problem… Men det är inget jag själv skulle rekomendera.

Hanna 

Stormviskaren
0

jjag rekomenderar att INTE ha dem ute! finns större risk att det fryser ihjäl och att det får sjukdomar om det är ute när det e för kalt!

CoNo
0

Inget jag skulle rekomendera..
Men många ställen *typ såna ställen man kan åka till på midsommar osv för att fira lite, har glömt vad det kallas nu* har dom stora flockar med marsvin som är ute året runt. De har iofs ett isolerat hus där det är ca 5-10 grader. Dem marsvinen klarar sig bra, förmodlingen på tillgången till mat, motionen och den stora buren.

Men somsagt, inte bra..

ciss
0

Marsvinen kommer att frysa ihjäl under vintern. Dom får ingen vinterpäls. Dessutom är det emot djurskyddslagen.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

martdat
0

#4 hade hon hafft om inte ett barn hafft alvarlig höalergi,,,,

ja isolerat är det så det ska väll inte frysa,,, men jag tror omplacering vore det bässta, barnen verkar ändå ha tröttnat, ska köra på det, Tack för era svar.

Skrotan
0

mardat: en fråga, varför skaffade dom marsvin om ena barnet var allergiskt?:)

martdat
0

För att de hade fått höra av säljaren att marsvin kunde vara ute, … och det ena barnet är tokig i djur och han ville ju ha,,