Kluven gå ur Agria eller inte?
Jag är kluven inför att gå ur Agria eller inte pågrund av att dom inte är samarbetets partners Firstvet där man kunde få rätt vård o hjälp till marsvin.
Är rädd för att inte kunna få bra hjälp då ingen verkar kunnig på Agria Vårdguide om marsvin.
Hur hade ni gjort i detta läge bytt till Svealands eller behållt Agria smådjurs försäkring?
Agria har dock eget till veterinär
Men jag hade valt sveland oavsett, avskyr agria på många punkter.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1: Skulle du vilja berätta varför du ogillar Agria? Tror att många med mig gärna skulle vilja veta. När jag skulle försäkra mina marsvin, hittade jag mest trådar som i princip likställde Sveland och Agria med varandra.
#2 Min upplevelse är att de bara strular, ectremt duktiga på kryphål. Många veterinärkliniker har problem med dem. De har inte vidare bra koll på vad dem gör. Vet många som upplever samma
Sveland har mycket bättre kundservice
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har aldrig haft problem med vare sig Sveland eller Agria, när det gäller marsvin. Jag har alltid fått den ersättning jag begärt, så just den biten tycker jag inte är någon större skillnad.
Jag har också testat både Firstvet och Agria vårdguide till marsvinen, och blev faktiskt positivt överraskad av Agria vårdguide. Det kändes väldigt mycket mer seriöst än jag trodde innan, och jag fick bra råd av veterinären.
Skall räkna ut i summa då hur mycket det blir för tre marsvin två honor o en hane som jag har på agria .
Funderar allt mer på att ändra faktiskt pga verkar bättre med Svealand
Just nu har jag nio marsvin. Åtta av dem är försäkrade i Agria, ett i Sveland.
Årspremien hos Agria är 456 kr per marsvin (med mängdrabatt), hos Sveland är den 460 kr.
Den stora skillnaden kommer om man har Agria i kombination med Agriakortet. Då får man tillbaka 300 kr på den fasta självrisken om man använder kortet när man betalar.