Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 2041 ggr
svampi
0

För liten: Transportbur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejhej.

Har funderat lite på om transportburen är lagon eller för liten. När marsvinen var mindre så var den perfekt till dom, men dom har ju vuxit lite…

Mina föräldrar är ju skilda så jag måste ta med mig marsvinen varje vecka. Men det är ungefär bara ungefär 5-10 minuter mellan mina föräldrar, så det är ju bra. Men dom börjar bli så stora nu så det är lite knepigt at få ut dom…och dem blir irreterade på varandra och bråkar lite, men inget allvarligt.

Så vad tycker ni? Borde jag köpa en större eller är det okej med den lilla som jag har åt dom nu?

Bilden är gammal så dom är större nu…

SparklingTindra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om du själv tycker att det är omständigt med en sån så kanske du ska köpa en annan. Jag använder en jättebra transportbur i canvastyg åt mitt marsvin, jag brukar sätta in en plastbricka med en tidning med hushållspapper på så att den inte blir smutsig. Den går att öppna både uppifrån och från sidan så att han kan gå ut själv ur den. Den har nätfönster på alla sidor utom en och så har den en ficka på baksidan.

Det kanske skulle vara lättare för dig att ta ut dina marsvin om du hade en sån?Glad

Abico
0

Jag tycker nog att det kan vara en idé att skaffa en större. Så farligt dyra är dom inte. Köpte min stora på Rusta för 250 kr eller nått. Det fanns lite mindre där också för mindre pengar. Iom. att du andvänder den så ofta så är det ju värt att investera i.

Hanna 

dreamiz
0

Eller köpa en till o ha dom i varsin under resan. En del marsvin kan tjafsa lite i en liten transportbur.

Skrotan
0

tycker du akn köpa en katttarnsport bur. dom är bra;) om det är dom jag tänker på ^^

men egentligen så tycker jag att marsvinen inte ska behöva flytta på sig varje vecka. det blir stressigt för dom och det akn till och med förkoorta deras livslängd med för mycket stress. kan inte din mamma eller pappa ha dom jämt och sköta dom?:)

[Liinda]
1

Jag tror inte det är så stressigt för marsvin att flytta så ofta med tanke på att dom följer ju med ägaren och dom känner ju igen sin ägare och blir trygga då. Marsvin som åker på utställning har ju inga problem med det (dom flesta).

När jag flyttar till lägenhet om 1 år så måste mina marsvin följa med mig hem varje helg.

katiz
0

ska du resa längre så bör du skaffa en större,men typ en halvtimma i den där buren skadar nog inte:)

svampi
0

#4 Det vore elakt att lämna marsvinen med mina föräldrar…dom skulle aldrig få komma ut.