Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterskötselhälsa
Läst 138 ggr
[pamo]
0

Mager hona (digivande)

En av mina honor har börjat bli väldigt mager sedan hon fick sina ungar den 13. Vet självklart att de går ner när ungarna är födda och behöver extra mycket och bra mat nu när hon är digivande. Har dock aldrig haft en hona som tappat så pass.. Har 2 honor med varsin kull tillsammans (honorna går tillsammans i vanliga fall med, har därför valt att låta dom gå kvar tillsammans), har dock sett att dom äldre ungarna nu börjat dia från den honan som fick ungar sist.. Gissar att deras mamma börjar få dåligt med mat åt dom. Ska jag dela på dom under tiden så vardera mamma går med sina egna ungar enbart??? Och framför allt!: Vad är det bästa att ge den här magra lilla tjejen så hon går upp snabbt? Gärna tips på saker jag kan gå och handla på mataffären direkt imorgonbitti! Hur gör ni gröt, o vilken gröt är bäst att ge för att få upp henne i vikt snabbt? Hon har givetvis fri tillgång på färskt hö och vatten, och nu även pellets (brit) iom att hon tappat så. Dom får mycket grönsaker! (Allt möjligt gott)

• Redigerat 2021-06-11 21:30 av Cireea
Frejathegurl1
0

Ifall de har problem med att äta så kan du mosa mat och lägga det i en spruta som du sedan kan mata marsvinet med i munnen. Annars se till så att den äter och går upp i vikt. // Lycka till!

[pamo]
1

#1: Äter gör hon o har gjort hela tiden, vikten börjar bli lite bättre igen.

Frejathegurl1
0

Vad skönt att höra. Håll extra koll på henne då och ha reda på tiden! Gott nytt år!