Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 213 ggr
Wilmalovisa07
0

Marsvins storlek?

Hej! Jag har 2 marsvins hanar och jag köpte dem från samma ställe, mitt ena marsvin är mycket mycket större än det andra! De är helt olika när det kommer till pälsen och dem kommer från olika kullar, jag har inte sett deras ”föreldrar” så därför vet jag inte hur stora dem var. Jag ger mina marsvin lika mycket mat och det finns 2 ställen med mycket hö där jag ser båda äter, sedan brukar jag också ge lite pellets och där är det den ”lilla” som tar för sig. När jag väger dem skiljer det 20 gram men han ser nästan dubbelt så liten ut. Han har inte gått ner i vikt eller blivit smalare men vill endån få reda på vad det kan bero på.

[pamo]
0

Pälsen kan ju göra att dom ser olika stora ut. Dessutom brukar virvelmarsvin i regel vara något mindre. Om den "stora" har mer/fluffigare päls kan ju det göra att den ser större ut.

Wilmalovisa07
0

#1: tack för svaret! Men båda har slät päls 🥰

Ljungåsen
0

#2: Hur menar du att de har olika päls när båda har slät? Är någon av dem en teddy?

[pamo]
0

#3: Tänker samma som du

Wilmalovisa07
0

#3: jag menar att den ena är lite sträv och den andra len. Och olika färger. Var lite otydlig

Ljungåsen
0

#5: Är det den som är sträv som ser större ut? Sträv päls (det som brukar kallas för teddy) står ut mer från kroppen och kan absolut ge en illusion av att marsvinet är större än det är.

Wilmalovisa07
0

#6: ja det är den sträva

Ljungåsen
1

#7: Då är det säkert det faktum att hans päls står rakt ut från kroppen som gör att han ser så mycket större ut. 20 g viktskillnad är ju ingenting.