KÖPTE MIG EN TIDIG JULKLAPP =)
Jaha , idag skulle jag handa julklappar men det blev ett marsvin i stället, eftersom jag förlorat min häst och min iller på samma vecka kände jag att lite sällskap inte hade varit fel och eftersom jag haft marsvin innan så var det inga större problem, har köpt en 9 veckors hane, JÄÄÄÄTTE SÖT, har ni några namnförslag? ska se om ja kan ta kort på honom :)
naaw God Jul ^^ när köper du kompisen?
kanske Lappen?:)
haha lappen va sätt :D , jag fick han idag, hehe tack så mycket <3
vilken sötnos, vart kommer han i från? ^^

Söt!
Tänk på att marsvin är flockdjur och måste ha sällskap av minst ett annat marsvin, så jag hoppas du köper en kompis till honom, ett till marsvin alltså :-)
#5 ifrån helsingborg :)
#6 klart han ska ha en kompis, :) ska bara hitta den rätta, och det hoppas jag blir snart :)
inga namnförslag än?
Rally-Ragge såklart ;P
Välkommen hit till marsvin.ifokus, lycka till med grabbarna :)
Hanna
HAHA :D det var faktist roligt, superman? eller batman? :D haha folk kommer tro jag är knäpp
#9 - Vaddå knäpp? Alla är vi väl lite knäppa ;P
Hanna
#10 haha okej du har en poäng där :D

#8 hahah.
Santhos är ju ett jättefint namn också :)
Hanna
Santhos känns fel för mig ^^ har en vän som har en hund med det namnet ^^ men han såg ju lite fräck ut så typ Punkis, Virveltott (kallas totte) eller kanske snurre XD ^^
#14 hahah ja han har ju charm på det sättet eftersom hans hår är långt och överallt haha :D
jag tyckte om Totte:D
det ÄR en LUKAS! så är det bara!
Maräng :P e lite flummig i dag, ham var ju FRUKTANSVÄRT söt!!

Jättefin :)
Tycker det ser ut som en Turbo (här själv en Turbo hemma xD)
Eller möjligen en Stugg *Stagg* ;) haha
aw alla är så goa här inne =)

nej guh så söt :)

en liten Enzo kanske?
Nu är jag lite sur , för min mamma är lite knasig! hon har då köpt TVÅ HONOR, ? jag fattar inte riktigt poängen med det jag ville ju ha sällskap till mitt marsvin och jag tror inte han borde gå meed två honor?! i alla fall tyckte hon att vi kunde para han med en av honorna och så kunde han få ha en av ungarna när dem blivit lite större och dela bur med den, men det tycker jag inte låter som en bra ide, vad tycker ni jag ska göra, enligt min mamma tycker hon inte jag ska köpa en hane för dem kan bråka? men jag tror inte det är en sån jätte risk om ja köper in liten hane , min är bara 9 veckor och det är ju mindre risk att dem skulle bråka då eller är jag helt ute i skogen?

**Det är inte någon överhängande risk att två hanar bråkar, speciellt inte om de får växa upp ihop och inte träffa honor.
Jag har tex för tillfället fyra vuxna hanar som alla är använda i avel och de går för tillfället två och två. Kommer under nästa vecka att sätta in en liten bebis på fyra veckor i en av burarna och jag tror inte att det kommer bli några problem heller.
Om man bestämmer sig för att avla (ta en kull) på sitt marsvin finns det mycket man måste läsa på om, det finns risker med dräktigheter och dräktghetskomplkationer är inte ovanlgt.
Sen är jag personligen emot att avla på djur vars bakgrund man inte känner till (med tanke på inavel, ärftliga sjukdomar osv).
Jag tycker att du snarast möjlgt ska skaffa en liten (eller vuxen) hane som sällskap till sötnosen här ovan.
Marsvin mår inte bra av att vara ensamma.
Om du ändå bestämmer dig för att para en eller båda honorna tycker jag att du ska läsa på så mycket som möjligt om avel och även ta kontakt med en uppfödare nära dig som kan vända dig till om det skulle bli problem.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
#24 nej självklart , det är därför jag vill hitta det bästa för honom, och när jag fick reda på att hon köpt två honor blev jag inte speciellt glad, vill verkligen hitta en bra kompis till honom så snart som möjligt, tack för ditt svar! :)

Lurvas tkr jag är sött ^^
oj, men jag tycker att ni köper en till hane och har dom fyra marsvinen i två burar.
Helena
jo jag tror det blir så med, vill nog ha en hane med stamtavla så ska kolla runt om det finns några i skånetrakten. :)
#28 - Om du bor i skåne tycker jag du ska höra med Lövås :) Dom har så snygga rexar *dreggel*
Hanna

En sån underbar söteboll, skulle tro att han heter Tosseboss, men kallas Tosse - han är alldeles underbar!!!
#29 okej men då kollar ja upp ;) tack för tipset :)
#30 hehe tack så mkt, det värmer att du tycker han e fin =D

#32 han var jätte söt :D

**Jag bor i Ängelholm, har en bebishane (3½ vecka nu) som eventuellt kommer bli till salu.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Ronny & att den nya heter Ragge är ju klockrent ;)
Gulligt marsvin ;) Tänk bara på att införskaffa en hankompis till honom snarast möjligt.
Mina namnförslag: Aladdin, Maräng (läste det ovan, jättesött!), Jupiter, Disco, Vilde Ville… *skratt*
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

gu så söt kanske Zalto eller tilo kom inte på något annat hihi

Håller med #17, Lukas va jätte gulligt (dock heter min kusin det, haha) ^^, men det passade på honom :)
Tycker Maräng var väldigt sött och ett passande namn till sötgrisen^^,
han får heta MARÄNG, LUKAS, SUPERMAN :)
Jippiiii! mitt förslag blev det! hihi tyckte det var super fassande till honom :P hehehe