Flera hanar tillsammans
Tänkte bara höra om det finns någon som har erfarenhet av att ha fler än två hanar tillsammans? Har nämnligen 4 hanar som för tillfället går tillsammans en en golvbur och hade hoppats att jag skulle kunna fortsätta ha det så. Det är lugnt i buren nu, har varit lite gnabb emellanåt. Min äldsta grabb, 7 månader by the way, har varit lite bossig och kört undan de andra. Men de har även legat och vilat tillsammans, övriga 3, 5 månader fungerar jättebra ihop. Kanske de blir mer gnabb när de blir äldre? När är marsvin fullvuxna förresten?

Jag ska hämta 3 marsvinsgrabbar snart och de är ca 3 år och har bott i hop troligtvis från de var små. Det har funkat bra och inte varit något värre tjaffs vad jag förstått, tråtts att de har en liten bur och inte har fått varit utanför den speciellt mycket……
Jag har satt ihop tre marsvins hanar på löpande band nu i höst ^^ Det handlar om en 6 årig gubbe och två små killar på ett par veckor resp. månader. Nu går småttingarna ihop eftersom gamlingen är förkyld och går själv, så jag har inte provat någon längre stund med alla tre. Men det ska nog gå.
Hanna

Jag har tre hanar ihop och det har gått sådär. Jag satte in en bebis på 9 veckor hos två som var 9 månader gamla och hade bott tillsammans i 3 månader. Ibörjan gick det väldigt bra och det blev tom. bättre harmoni i buren. Sen för ett tag sedan så blev bebisen som nu har hunnit blivit 7 månader och inte är någon bebis längre påhoppad av av den snälla Ludde som aldrig varit aggresiv förut utan alltid varit den snälla. Sen gick de inte ihop längre så jag flyttade in "bebisen" hos två bröder på 2,5 år och det har fungerat hittils och jag hoppas att det tre kommer att fungera ihop i längden.
Jag skulle tro att det beror på individerna om det fungerar ihop eller inte. Det kan nog vara svårt att veta när de är så unga hur de kommer bli som vuxna men det finns väl inget som säger att det inte kommer att fungera utan det är bara att vänta och se. I mitt fall tror jag att så länge Benjamin var bebis så accepterade och tom. uppskattade Ludde sin nya kompis men när han blev vuxen så blev han ett hot mot gemenskapen som Ludde hade med sin andra burkompis som han dessutm är väldigt förtjust i.
Har haft fyra hanar ihop på ganska liten yta dessutom. Tre av dom klarade det galant medan den fjärde inte lyckades häva sig riktigt. Det var aldrig några slagsmål men kändes ändå bäst att sätta dem två och två så att den fjärde hade nån chans att typ synas.
har en 3,5 årig marsvinsherre som alltid varit ensam. skaffade en bebiskompis åt honom för snart ett år sen. d funkade bra. sen tog ja ett omplaceringsmarsvin på 9 månader som e världens snällaste o inte säger nånting om något. men då tyckte minstingen (som då va dryga 6 månader) att den nya killen va Hans. så minstingen o gamlingen började bråka. ingen aning om varför. men d e väldigt beroende på hur personligheten e. omplaceringskillen e ursnäll o går jättebra ihop me gamlingen oxå…..