Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1000 ggr
Wiizy
0

Oj, Stor bur :O

Ojojoj, jag och mamma planerar att ha en bokhyllebur till sötnosarna, fick tråkigt och räknade ut allt, mätte bokhyllan och väggen där den ska stå m.m….

Buren ;
Längd: 178 cm
Bredd: 76 cm
Kanten är: 24 cm. (Men det är KANTNE, sedan är det ju tomt upp till tapet)

= Det är lagligt med 9 marsvin där i, och det fick mej att garva, Jag ska ha 2, möjligtvis 4 marsvin där, vilket paradis dom kommer få alltså!

var tvungen att skriva det bara.. ;)

[Liinda]
0

Oj ja det blir nog en skitbra bur! Dina marsvin kommer nog bli jätteglada skulle jag tro :)

Wiizy
0

hehe, vad jobbigt det komemr bli att städa buren…. xD

[Liinda]
0

nejdå du tar bara sopskyffeln och och tar upp det med och häller ut i en svart sopsäck. Du som har häst vet väl hur man mockar :D

Abico
0

Låter fantastiskt ^^ Sen så gör det ju inget om man har plats för 4 extra marsvin, man vet ju aldrig om man skulle falla för någon ;P
Det är jätteenkelt att städa ur den. Till mina burar har jag en stor foderskopa (häst) från Jordnära. Att gräva ur båda burarna tar lika lång tid som det tog att tömma Sunes gamla bur.

Hanna 

ciss
0

Vad kul! Stort & fint :)

I min förra bur kunde jag ha 6 marsvin. Alldeles för mycket enligt mig, hade bara två stycken i den & det funkade bra. I min utebur kan jag ha 7 marsvin. Har en annan till dem nu eftersom att jag tyckte att den var jobbig att tömma, fick ont i ryggen.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Wiizy
0

#3 - klart jag vet, men överdriv inte, jag behöver ju bara göra det på LOVEN ;P *semester* HAHA XD  Men iaf. joo.. det kanske va lite överdrivet dåra :P

#4 - Ne precis, fastnar man för en så är det ju bara att ta hem den! :P (dom?)
Tack, en sån ska jag köpa. lätt alltså. Det går ju snabbare än med en kattspade som jag har just nu.. :O  Det var skönt att höra :-)

#5 - Hihi, det är nog inte litet iallafall, hur tjocka dom än blir *fniss* Okej.. :)

Wiizy
0

*gapskratt* vilken idé jag fick, Man kan göra en liten "dörr" i sidan som går att öppna & stänga, så kan dom hoppa in o ut ;P dvs. man har en "dörr" på sidan i marsvinsstorlek . XD
bara fantasier, använd den nu ;P (fantasin) så seru också min  bild *skratt*

Abico
0

#6- Ja, gör det!

Hanna 

Wiizy
0

Funderar dock på att göra ett burskåp också.. hrmf, blir det inte väldigt mörkt för dom då?

Abico
0

#9 - Det beror på vilken sort du tänker dig.
Mitt "burskåp" är ju inte så mörkt. Översta buren är jätteljus, medan som två undre än lite mörkare (men med tanke på att marsvin bor i hålor och liknande i det fria så är det ju inget minus). Men jag var inne på ett burskåp av en gaderob först, dock valdes jag bort det eftersom det verkade bli så mörkt. Men jag har ingen erfarenhet av det, utan det hela är bara gissningar.

Hanna 

Chacky
0

bild?

FeliciaS
0

Åh vad roligt för marsvinen (och dig?). Jag kände detsamma när jag skulle köpa bokhyllebur. När mina marsvin mår bra och är glada mår jag bra och är glad :) Det blir ju perfekt, mycket springyta! Och du kan ha massvis med saker i buren :D Som marsvin älskar alltså :) Sedan behöver du ju inte städa buren så ofta ^^,

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Wiizy
0

#12 Jo exakt ;D

TRASAN
0

jodå det blir jättebra för dina marsvin rena lyxlivet. ;)))

Wiizy
0

Haha, jo jag känner med det . :P

Wiizy
0

& så ska dom få en jäkligt stor hage till den stora buren med , som dom ska vara i dygnet runt. =)

Mina marsvin har lyxigt!

TRASAN
0

jag är så nyfiken på buren. kan du inte ta ett kort på den så vi får se den här inne hur den blev? ;)