Marsvin iFokus

Marsvin

Etikett: allmänt
Läst 189 ggr
Wilmalovisa07
0

Marsvin rädda för katt?

Jag har en kattunge som är sjukt intresserad av mina marsvin, mina marsvin bor på mitt rum och det vet min katt om så hon vill hemskt gärna in, för det mesta har jag stängt och när inte jag är där så är det alltid stängt. Men ibland låter jag henne gå in och kolla på marsvinen när dem är i buren och hon gör verkligen ingenting mer än att sitta och titta på. Kan marsvinen bli rädda av henne ändån? Dem har aldrig visat att dem är rädda utan de springer som vanligt i buren och tigger godis som vanligt. Nån gång har katten stuckit in tassen (utan klor) men marsvinen har inte reagerat.

Ljungåsen
1

Jag har ingen katt, men grannen har och det händer att han kommer och spanar på mina marsvin när de är ute i sina uteburar på sommaren. Håller han sig på avstånd är det ingen som bryr sig, kommer han närmare så delas marsvinen upp i två grupper. En del gömmer sig, andra fortsätter vara oberörda.

Jag brukar sjasa bort honom, när jag ser honom.

Wilmalovisa07
0

#1: ja det var samma för mig innan vi skaffade katt så var grannkatten också vid deras uteburar och då blev dem livrädda men nu här inne med katten jag har nu verkar det inte vara något problem utan de står vid burskanten och luktar på henne

Nessan07
0

Marsvinen är definitivt rädda för katt, då de är bytesdjur.