Marsvin som fryser
Hej, har nyligen flyttat till en ny lägenhet och marsvinen har sitt egna rum, problemet är att det är ganska kallt på rummet, jag fryser när jag går in till dom och dom känns lite kyliga på pälsen, dom står inte nära fönstret och dom har massa hö att vara under för att äta såklart men även behålla värme, hittar ingenstans att höja värmen i lägenheten, jag vill inte att dom ska frysa så finns det något mer sätt för dom att få värme?
Spontant tänker jag på marsvnsmys i form av antingen säckar eller piglor (kallas för Mona-mössa på den här sidan), där de kan krypa in och värma sig.
https://www.eragons.se/webshop/
Går det inte att skruva upp värmen på elementet i rummet?
#1 åhh ska kolla in det!
Finns inga element i lägenheten, jättekonstigt men det är helt nybyggda lägenheter
#2: Då skulle jag kontakta hyresvärden/föreningen beroende på vad det är för typ av lägenhet. Man ska inte behöva frysa hemma, tycker jag.
#3 Det är hyreslägenhet. Hyresvärd ska komma någon dag då det är flera saker som inte funkar här hemma. Vi har blandannat golvvärme men inget vi lyckats få igång, kan det hjälpa med värmen tro? Om vi nu får igång det
#4: Golvvärme hjälper definitivt med att få upp värmen i hela rummet. Hoppas det ordnar sig, det verkar skitjobbigt att behöva frysa inomhus.
#5 det är väldigt jobbigt och så blir man ju orolig för sina marsvin, vi ska försöka få igång golvvärme, annars hoppas att hyresvärden kommer snart