Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 210 ggr
Kristall1257
0

Marsvinstoalett

Vad har ni i eran marsvinstoallet? Har ni liksom kattsand, kutterspån, det material ni har i buren eller något annat.

Medlem i HBT, hållbar livsstil, hästar & ridsport, prepping, star stable och the sims.

~~~

Ljungåsen
1

Finns det verkligen marsvin som uträttar sina behov på ett och samma ställe? Mina kissar och bajsar precis överallt.

Kristall1257
1

#1: Jag har inte marsvin utan planerar bara att köpa. Men när jag läste här på iFokus lät det som att en del kan det. Men det kanske inte är en idé att köpa en speciell toalett.

Medlem i HBT, hållbar livsstil, hästar & ridsport, prepping, star stable och the sims.

~~~

Ljungåsen
2

#2: Nej, jag tror det är rätt meningslöst med en speciell toalett. Ingen jag känner som har marsvin har lyckats med det heller, så det är inte bara mina som inte kan.

Vill du läsa på om marsvinsskötsel så rekommenderar jag Eragons infohäfte, som finns att ladda ner från den här sidan.
https://www.eragons.se/om-marsvin/infomaterial/

Haren9
0

Jag har hört att marsvin iallafall brukar kissa där de äter sitt hö.
Många personer på Youtube har en toalett till sina marsvin, det är nog inte perfekt men kanske funkar lite.

Vad man ska ha i spelar nog inte så mycket roll

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Life is not easy, who said it was?

Ljungåsen
1

#4: Får jag gissa att människorna med marsvinstoalett också serverar hö i höhäck? Marsvin vill ha sitt hö I en stor hög i buren. De vill kunna krypa under, ligga på och vältra sig i sitt hö. Och naturligtvis även kissa på det.

Haren9
0

#5: Oftast tror jag de brukar ha något sorts underlag, sedan en lager med hö och ibland en höhäck också.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Life is not easy, who said it was?

redets
1

Jag hade en hona för en massa år se'n som lärde sina ungar nästan direkt efter födseln att de skulle gå på toaletten på ett bestämt ställe men det är nog enda marsvinet under alla mina år som haft toalett på ett bestämt ställe.
Tror inte det höll i sig för ungarna när inte mamma längre sa till.
Hon var också ganska hård på att hennes ungar inte fick sitta i matskålen när de åt vilket många ungar gärna gör. En mycket speciell tjej men så söt och mysig.

enhimmlamassamarsvin
1

Under mina 11 år med marsvin har det inte varit någon som gått på toalett. Marsvin uträttar sina behov där dem är, inte på något speciellt ställe.
Om man vill ha kisset på ett ställe kan man ha en megastor höhög i buren, när de kissar så dränerar höet och kisset rinner igenom.
Vill du ändå testa ska du absolut inte ha kattsand i då det klumpar ihop sig och fastnar i luftvägar och liknande.
OBS, använd inte höhäck, det gör så mycket skada för marsvinen!
Lycka till med dina små

Marsvinebesttttx
0

#0: gammalt inlägg, men jag brukar ha en annan låda undre höet eftersom dom uträttar sina behov mest när dom äter så då är de bara att ta ut lådan och byta spånorna och sätt tillbaks!