Marsvin i reklam
Ville bara kolla vad ni här inne tycker om Svensk Fastighetsförmedling's nya reklam. Det är en kille som har köpt ETT marsvin bara för att slippa ett ex som är allergiker. Själv blir jag faktiskt sur, marsvin är ju flockdjur och inte tusan ska man impulsköpa ett djur för så dåliga anledningar.
- Redigerat 2022-07-03 15:52 av Ljungåsen
- Redigerat 2022-03-29 18:17 av Jillyana
Tycker det är rent ut sagt hemskt att göra reklam om dålig djurvård, vet inte om det räknas som vanvård att hålla ett marsvin ensamt? Iaf olagligt.
Även väldigt ”fult” att rekommendera impulsköp av djur, dem är ingen slit och släng vara -_-
Edit- stavfel hehe
- Redigerat 2022-03-29 18:18 av HaMsTeRpLaMsTeR123
#1: ´PRECIS! Jag hade exakt samma reaktion! Jag letade reda på deras kontakt uppgifter och skickade iväg ett mail om det. Marsvinet är ju dock gulligt om man ska vara ärlig.
#2: gulligheten gör det bara värre :/
Menar att nu kommer ju fler (kanske) att impulsköpa gulliga marsvin, 1 för att det var gulligt, och sen komma på, ”nämen vänta? Marsvinet är tråkigt, vi har inte tid, barnen har tröttnat osv” säger inte att det är alltid så, men kan hända oftare pga såna här reklamer.
#3: det är sant :/
Fullständigt bedrövligt. Jag vill inte ens titta på eländet, för jag blir bara så arg.
#2: Bra gjort!
#2: hoppas dem tar åt sig, eller rättare sagt, de måste ta åt sig. De sprider olaglig och falsk ”fakta” eller ”råd” eller vad man nu ska säga..
Fullständigt gräslig.
Att ens komma på tanken att göra en reklam om att impullsköpa djur.
Uppdatering: Fick idag ett svar från företaget ifråga, och såhär skrev dom:
Tack för att du hör av dig gällande vår kampanj och jättebra att du påtalar detta. Vi är medvetna om att marsvin är flockdjur. Marsvinet i filmen heter Pumpkin och bor tillsammans med sin kompis Mr McCuddles. Denna kampanj skildrar olika berättelser och känslor kring att flytta. Det korta videoformatet gör att vi inte berättar hela historien utan lyfter huvudpoängen, med glimten i ögat.
Nej, bara nej… jag har väldigt högt i tak om humor men detta var sjukt osmakligt på så många nivåer
#8: dem visar fortfarande att det är ok att bryta mot lagen och skaffa ett ensamt marsvin. Dem säger också att det är helt ok att impulsköpa.
Jag riktar inte detta till dig utan som ett svar till deras svar? Heh
- Redigerat 2022-03-31 07:07 av HaMsTeRpLaMsTeR123
Jsg håller heöt med er, men har ni själva kontaktat dom och frömförr era argument/åsikter? Ju fler dom gör det dessto bättre effekt får vi.
#11: nej, det vet jag inte hur man gör 🤦🏽♀️
#12: maila/ring. Hoogla företagets namn och kolla efter kontakt, de flesta företag har det längst ner på son webbsida.