Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 80 ggr
Ljungåsen
1

Oxbow lanserar seniorfoder för marsvin

Oxbow har nyligen lanserat seniorfoder för marsvin. Sedan tidigare finns varianter anpassade för unga marsvin och vuxna marsvin, men nu kommer alltså ett foder speciellt anpassat för seniorer. Än har jag inte hittat att man kan köpa det någonstans i Sverige, men det kommer säkert så småningom.

https://www.oxbowanimalhealth.com/blog/introducing-senior-rabbit-and-guinea-pig-foods

Vad är då skillnaden mellan seniorfodret och vanligt vuxenfoder? Det verkar huvudsakligen handla om att seniorfodret har multipla fiberkällor (timotej, vetegräs, hundäxing och lusern), samt att det innehåller antioxidanter och prebiotika.

With more and more rabbits and guinea pigs reaching their golden years, there’s a growing need for daily nutrition designed to support the unique challenges that come with age. That’s why we’re excited to introduce Essentials Senior Rabbit and Essentials Senior Guinea Pig!
Ida Adler
0

#0 Men så himla bra! Jag använder Adult OXBOW pelletsen och är så himla nöjd med det!

Ida Adler

Ljungåsen
0

#1: Ja, jag tycker också att det är bra. Eftersom marsvin enligt Oxbow räknas som seniorer redan från fyra år så har jag faktiskt tre seniorer här hemma.

Ida Adler
0

#2: aha det visste jag inte att det var så tidigt, då har jag inte de än för mina tre är 2 år😊

Ida Adler

Ljungåsen
0

#3: Då hinner den säkert lanseras i Sverige innan dina behöver den 😂

Ida Adler
0

#4: ja, absolut hahaha

Ida Adler