Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 638 ggr
[PixelMollan]
0

Ang Bur

(tråden finns säkert redan, men var lixom? Orkar inte sitta o läsa igenom många trådar för att hitta ett svar)

Jag har en bur men hur ska jag inreda den? Ett trähus, en sån trekant man sätter i hörnet som som ska bajsa och kissa i(men hur lär man dom det??) Vad tycker dom mer om?? Jag behöver massor av tips då det är imorron jag måste köpa allt som jag behöver. Matskål och vattenflaska har jag.

Mvh / Malin

ciss
0

Till att börja med kan jag bara säga vad roligt att du ska skaffa marsvin - för det är det verkligen. Det är en del jobb, men det roliga väger upp det hela. Marsvin är mysiga små vänner! :-)

Har du två marsvin i en bur - ha två hus också, av personliga erfarenheter tycker jag att det är det bästa. Då kan marsvinen få vara ifred och ha ett EGET krypin. Har alltid haft så till mina grisar.

Plocka in deras bajs och kiss i toalådan (trekanten) så ofta du kan. Till slut brukar de förstå självmant att de ska bajsa & kissa där i. De kan vara envisa - men var envisare.

Du kan ha tegelstenar att hoppa upp på, sitthyllor, små tunnlar (om du har stor bur, annars blir det för trångt) - bara fantasin och burstorleken sätter gränser!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[PixelMollan]
0

Ja just nbu har jag bara hittat ett marsvin som jag verkligen föll för direkt! Jag får leta upp en burkompis så snabbt som möjligt.

Så jag ska varje dag lägga deras bajspluttar i trekanten och sedan vänta ut dom? Hoppas de går snabbt xD Så man slipper sitta där länge länge, men de är de värt om dom sen klarar av att bara gå på trekanten. Jag har ju dock inte en jättestor bur men dom kommer få vara ute så mycket som möjligt. Kan dom bli så rumsrena så dom hoppar in o bajsar o sen hoppar ut o fortsätter o leka på trägolvet? :P

Mari
0

Du kan köpa rör och en hängmatta till dom också :D Mina älskar sina rör (sån här till iller även hängmattan). Har även gjort egna rör av sånna här avloppsrör man gräver ner i marken :)

Ett tips är väl att köpa båda marsvinen på samma ställe. Då är de redan kompisar med varandra så de brukar gå bra att ha dem tillsammans sen också :)

Sen finns de säkert en massa fler saker du kan ha till dem men jag har bara rör, hängmatta och en toalett som jag avänder som myshörna åt dem då mina inte vill vara rumsrena :P

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[PixelMollan]
0

okej tack för tips :)
jag vet att jag borde skaffa dom samtidigt från samma ställe och sånt..men jag tycker itne dom andra är alls fina. eller som är ju söta, men inte den kärleken jag har för den jag ska köpa. Jag letar hellre vidare och hittar speciella marsvinet nr 2. de är väl inget fel eller? *förvirrad*

Mari
0

#4 Näe de är väl inge fel med det?
Det jag är lite orolig för är att ditt första marsvin kommer vara själv ända tills du hittar nästa kärlek, de är väl inte bra?
Hon kanske inte alls trvis att vara själv, vad vet jag.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[PixelMollan]
0

men jag får ju raska på att hitta nästa kärlek :P jag vill inte låta djuret va ledsen :( sån är INTE jag! men jag vill heller inte köpa ett marsvin som jag inte kommer tycka lika mycket om som denna. vill ge lika mycket kärlek till båda två!

Fiona
0

Du har redan fått dom mesta vsraen ;) Om du ställer ut toalådan på golvet när dom springer fritt så går dom nog då med ;) Ditt marsvin klarar sig i några dagar utan vän men köp en till så fort som möjligt ;D

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Mari
0

#6 Jag har alltid haft ett av marsvinen som favorit :) Skaffade mitt senaste bara som sällskap till den andra men jag älskar henne ändå också :) Men Bönan är alltid den speciellaste, även de två grabbarna jag har som jag haft sen de föddes har jag också en favorit bland :)

Men som Fiona säger så klarar de sog några dagar utan en vän :)
Men lättast vore ju att köpa på samma ställe :)

Lycka till! Glöm inte att visa bilder på dina nya marsvin sen :D

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

[PixelMollan]
0

Tack båda två :)
Jag letar ny kompis för fullt :P men vill hitta en till charmig som sagt. båd aska lysa upp inte bara en xD

Fiona
0

lycka tiloll med letadnet ;)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg