Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettomplaceras
Läst 88 ggr
Beckist
2

Marsvin sökes i Skåne!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej,

Vår fina Ellen fick idag somna in pga sjukdom som inte gick att behandla.
Hennes kompis Polly söker nu en ny kompis så snart det bara går.

Det behöver vara en hona på minst fyra år då Polly är fem år och vi vill matcha deras ålder så gott det går.
Polly är väldigt låg i rang vilket gör att hon inte passar med för dominanta honor då de kan bli elaka mot henne. Ellen bestämde i buren trots att hon var väldigt sjuk de sista dagarna.
Vi har två barn på 8 och 12 år som älskar att kela med marsvinen men som också förstår att marsvin är djur och ska behandlas med stor försiktighet och det är marsvinet som bestämmer om de vill gosa eller ej.
Ellen var vårt sociala marsvin som sökte kontakt och älskade en kelstund, så trivs ert marsvin med uppmärksamhet så blir vi jätteglada, men det är inget krav.

Hos oss bor marsvinen i en stor bur med plexiglas så att de kan kika ut, de har flera hus, tunnlar och mysiga platser. De har alltid tillgång till mycket och bra kvalitativt hö och får grönsaker, pinnar och en liten mängd Brit Animals Marsvin Adult.

Har du en kompis till Polly?

Ljungåsen
1

Har du tittat på Blocket? Där brukar det finnas massor med marsvin, även om man ibland kan behöva åka en bit.

Åldern skulle jag inte hänga upp mig så mycket på. Marsvin kommer inte bättre överens för att de är jämngamla, snarare tvärtom faktiskt.

Ullisen71
1

Jag beklagar er förlust. Vi fick låta vår ena kille somna in igår så jag kan förstå hur ni mår. Jag tänker som du kanske gör att man vill hitta en kompis i samma ålder så man inte har en bebis som kanske blir ensam för den äldre går bort före. Jag hade också kollat på blocket. Jag såg några som behöver omplaceras där igår. Hoppas ni hittar en ny liten gris till er flicka och att de kommer trivas ihop.

Marsvinx2
0

Hej, Har ni hittat någon kompis? Vi har två fina virvelmarsvin (honor) och en tonåring :) som är mycket upptagen med annat än marsvinen just nu. Skulle det finnas intresse av två så låt mig veta.

Ljungåsen
0

#3: Om du berättar var marsvinen finns, hur gamla de är, och kanske bifogar en bild så kan det bli lättare.

Marsvinx2
0

Då kompletterar jag tidigare inlägg med följande: Marsvinen är födda i juli-2019 och är syskon. Bilder skickar jag gärna om/när det finns ett intresse. Vi bor utanför Helsingborg.