Flytta ner marsvinen
Jag har tänkt att jag kanske skulle flytta ner mina marsvin till nedervåningen för att det är mycket med skolan osv och de får känna mer att de är ”med” och det blir mer att man naturligt är med dem än att jag ska gå upp flera gånger per dag. De ska ha samma bur isåfall och allting, det är bara att flytta ner buren och så.
Men då är ”problemet” att de inte är så sociala med andra människor förutom mig och då kanske de blir livrädda att komma ner och aldrig kommer fram och då är frågan om jag ska flytta ner dem eller ha dem kvar uppe.
Det är bara jag och min pappa som bor i huset.
Tror ni att marsvinen kommer att vänja sig med andra personer och bete sig som dem är med mig eller kommer jag att ”förstöra” allt då?
- Redigerat 2023-01-25 19:28 av Ljungåsen
Jag är helt övertygad om att de kommer vänja sig, och att det är en bra idé att ha dem i en del av huset där mer folk rör sig.
Om din pappa kan tänka sig att gå förbi buren ibland och släppa ner lite godis så kommer han snabbt bli populär han också.
#1: Gud vad skönt att jag kan ta ner marsvinen.
Min pappa har tagit hand om marsvinen när jag har varit sjuk och de är inte lika rädd för honom som första gångerna.
#2: Jag tror det kommer bli jättebra. De har ju både bur och kompisar med sig, så skillnaden blir inte speciellt stor, och min erfarenhet är att de flesta inte bryr sig alls. Enstaka kan vara lite spaka i någon dag eller två, sen blir det det nya normala.
#3: Jag ska försöka att flytta ner dem nästa helg, hoppas verkligen att det går bra.
Tack för hjälpen :)
#4: Det tror jag absolut att det gör. Lycka till!