Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettpresentationer
Läst 123 ggr
Smihast
2

Presentera dina marsvin!

Hej! Jag har kollat runt lite på marsvin iFokus och hittat några presentations trådar, fast dom är väldigt gamla nu.
Så min tanke är att göra en sån tråd, fast lite annorlunda! det kan vara som en liten faktaruta till dina marsvin!

Så en bild/film på dina marsvin (inget måste), och en kort faktatext!
Hoppas ni här på marsvin iFokus kommer tycka om den😊

/ en djurälskare 😝

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

STAY

WEFLIP

Ljungåsen
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#0: Vad sägs om att du presenterar dina marsvin också?

Jag har fem stycken, som bor tillsammans. På den här bilden syns Taylor (trefärgad), Simona (beige) och Selma (vit).

Taylor är min kastrat, drygt två år och väldigt sympatisk. En mycket trevlig herre. Speciellt förtjust är han i Selma, som är drygt fem år. Det är ömsesidigt, hon är väldigt förtjust i honom också. Däremot så är hon inte speciellt förtjust i Simona. Simona fyller fyra i år, och har en ganska kantig personlighet. Hon blev bättre efter kastrering, men är fortfarande inte överdrivet trevlig.

Ljungåsen
1

Här är de sista två. Brumma till vänster, och Svea till höger.

Brumma fyller två i sommar, och är en aktiv liten plutt. Svea blir fyra i sommar och är oerhört intresserad av mat. Marsvin brukar vara matmotiverade, men Svea är verkligen extra observant.

Smihast
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

#1: Bra idé!

Jag har 2 st hanar, den vita med lite detaljer runt ögonen är Milou. Den bruna med vita detaljer heter Foxy.
Jag tror att deras favvo-grönsak är broccoli 🥦!
Båda är väldigt matglada och är vÄÄÄldigt bra på att smutsa ner 😉.
Dom är ganska blyga & försiktiga ännu, dom är ca 4,5 månader tror jag❤️

/ en djurälskare 😝

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

STAY

WEFLIP

Ljungåsen
2

#3: Vilka sötnosar!

Smihast
0

Tack så mycket 🥰
#1: & #2: Dina var också gulliga, jag gillar personligen, på utsidan alltså, Simona och Brumma mest 😍😍! Men alla var väldigt fina!

/ en djurälskare 😝

STAY

WEFLIP

Ljungåsen
1

#5: Jag tycker att alla marsvin med päls är jättesöta. Eftersom jag tar emot omplaceringsmarsvin så har jag inte valt en enda en efter hur de ser ut, utan det blir som det blir. Just nu är de lätta att se skillnad på, och det tycker jag är praktiskt.

Smihast
1

#6:
Håller med 😄

/ en djurälskare 😝

STAY

WEFLIP

Ullisen71
1

Här är mina pojkar Buff ( vit) snart 2 år och Teddy 5 mån. De är verkligen goda vänner 🥰

Ljungåsen
0

#8: Så fina pojkar! Och gräset växer där du bor, ser jag. Här har det inte kommit igång än.

Smihast
1

#8:
Wow, va söta 😍!!

/ en djurälskare 😝

STAY

WEFLIP

Ullisen71
1

Ja jag bor i Skåne så de har fått gräs ett tag nu🤩