Diverse frågor :)
Hej, jag har lite olika frågor - hoppas att någon kan svara.
- Jag har skaffat en presenning till mitt golv, då mina små grisar springer fritt hela dagarna, för att skydda det från kiss - kändes jätteskönt att slippa alla tidningspapper. Men nu har de börjat äta lite smått på presenningen, Kan det vara farligt för dem?
- Jag har också läst en hel del i marsvinsböcker och främst då på marsvinens läten, deras småprat. Och när jag klappar mina marsvin kuttrar de otroligt mkt, särskilt när de äter mat samtidigt. Jag hittar ingenting om detta läte. Jag har alltid trott att de njuter men i böckerna låter det mer som att de inte tkr om det - Tkr de om det eller inte? Det låter mkt väl som att de tkr om det, men jag ville bara kolla.
- Är det någon som vet om det finns något omplaceringshem i Östergötland? Inte för att jag ska omplacera utan för att jag funderar på att skaffa mig fler grisar :)
GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ALLA SMÅ GRISAR MED HUSSAR OCH MATTAR :D

Har inte tid att svara på frågorna nu, hoppas någon annan kan hjälpa dig. Tänkte bara säga att det är verkligen JÄTTEBRA att du tar omplaceringsgrisar! Massa rosor till dig, superbra gjort!
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Nej, det är inte bra om de äter presenning. Ett litet nafs gör ju inget men märker du att de gör det ofta så får du hitta någon annan lösning. Mina marsvin gnager på lite allt möjligt om de inte har grenar i inhägnaden. Så testa det ;)
Att klappa dem när de äter är inget de uppskattar om de kurrar, så det bör du låta bli ^^,
Marsvinshjälpen ligger väl i Östergötland?
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Är du säker på att dom värkligen äter på presenningen då? Mina käkar på allt, men dom äter inte upp det. Bara tuggar sönder och förstör allting toltat XD
Hanna

när Kålan kurrar är de nog för hon är kittlig tror jag .. *-)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg