Marsvinen slåss
Vi köpte ett litet marsvin, en hona som var 7 veckor. Vi hade sen tidgare 2 st honor på 1 resp. 4 år. När vi satte ihop den nya med de gamla marsvinen började det 1åriga marsvinet bita och jaga den lilla. Vi lät dem träffas på neutralmark och vi har hållit på i flera dagar nu, utan att det blir bättre, vad göra?
låt dom hållas sålänge det inte blir blodigt.
Helena
trist jag har samma problem mina hanar är under året o det kan vara en hel del gruff o igår hittade jag en del skorpor på den äldre så troligen är det den yngre som försöker hävda sig …. finns det nått jag kan göra ..??
om dem bråkar för mycket så kan man lugna slagkämparna med att lägga en handduk över dem. då brukar dem lugna ned sig lite.
Skrotan : … Så illa blir det alldrig …dom gruffar o snart särar dom själva på sig o går på vart sitt håll…. o se'n gnisslar dom tänder o "kiss and make up" dom snackar o går lite rundor ….
jag har märk att dom gruffas värs med oss som publik ..det känns som dom kommer igång när vi är i rummet o gärna när dom har " rasthagen" (jag har en hage som jag har så dom kan gå in o ut ur buren o busa !!! )

#4 - Men då bråkar dom ju inte! frästen, ett tips e att skaffa egen tråd…
#0 - Det bästa du kan göra är nog att låta dom hållas, honor brukar inte vara alltför griniga mot nykomlingar. Låt det ta sin tid :)
#5 - Varför så irriterad? Det är väl ändå trådskaparens rätt att avgöra om hon inkräktar på trådens ämne… Så le och var glad nu istället Wiizy :) Julkänsla du vet…
Hanna
Jag kände att det var ok att mini kapa denna tråd eftersom det är samma typ av problem … + att jag läste att man skulle söka o inte skapa trådar i onödan ..
Hoppas det är ok .Tussi 3 ..